کد خبر 239736
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

نظر مراجع تقلید در رابطه با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن

نظر مراجع تقلید در رابطه با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن

حکم شرعی مراجع تقلید درباره شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن چیست؟

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن آن‌هم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام (ره) و رهبری نظام است. ملت ایران با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و بدون توجه به توطئه‌های دشمنان خارجی نشان خواهند داد که از آرمان‌های انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد. حال که حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از اهمیت بالایی برخوردار است نظر مراجع تقلید در رابطه با ضرورت حضور در انتخابات را جمع آوری کردیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی:

اگر شرکت نکردن در راهپیمایی موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شود، گناه محسوب می‌شود.

در دیدار همافران ارتش با رهبر انقلاب ایشان با اشاره به نزدیک بودند ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب، فرمودند: همچنان‌که مردم در ۴۵ سال گذشته حتی بدون یک نوبت تعطیلی در همه شهرها و روستاها به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعار، از انقلاب خود دفاع، و تبعیت و بیعتشان را با امام بزرگوار اعلام کرده‌اند، امسال نیز ان‌شاءالله مردم عزیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نشانه اقتدار ملی است به صورت پر شور شرکت خواهند کرد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

موارد مختلف است. در جایی که حیات مذهب حق متوقف بر شرکت باشد یا عدم شرکت موجب مفاسد عظیم‌تر در مجتمع گردد شرکت کردن لازم است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

همه صحنه‌هایی که مردم حضور دارند، برای آن است که می‌خواهند دین را نگه دارند و در برابر دشمنان اسلام صف آرایی کنند و اجتماعاتی با این شکوه و عظمت، با انگیزه‌ای جز حفظ دین فراهم نمی‌شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

حضور در راهپیمایی‌های مهم مثل روز قدس و ۲۲ بهمن لازم است.

شایان ذکر است؛ ایشان لزوم را در پاسخ به سوال دیگری اینگونه معنا کرده اند:

لازم بودن به معنای واجب بودن است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز با تاکید بر اهمیت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، عنوان کرد: این انقلاب بود که به کشور ما عظمت و شکوه داد ؛ در زمان پهلوی ارتش ما توسط ۳۰ هزار سرباز و افسر آمریکایی اداره می شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد همه این سربازان اخراج شدند و آنچه باقی ماند سربازان اسلام بودند که منشأ همه این‌ها ۲۲ بهمن بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در کنار دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه تشریح و تبیین شود.

آیت الله نوری همدانی:

با توجّه به اوضاع روز در تمام عرصه‌های اجتماع اسلامی حضور یافتن علامت رشد سیاسی است که امروز لازم است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی بیان کرد: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن باید باشکوه‌تر از هر سال دیگر برگزار شود؛ لازم است تا امسال عموم مردم در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

وی افزود: مردم با حضور باشکوه خود اتحاد و وحدت خود را به رخ دشمنان می کشند و ثابت خواهند کرد، انقلابی که به دست امام راحل شکل گرفته است، هرسال بر عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

این مرجع تقلید در پایان گفت: دشمنان به میدان آمدند و ما نیز باید به میدان بیاییم و ثابت کنیم که خط و راه امام با عظمت بیشتری در جریان است.

آیت الله العظمی وحید خراسانی:

به طورکلی، تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران حرام است (و هرکاری که انجام آن باعث تضعیف نظام شود، لازم است ترک شود و هر کاری که ترک آن باعث تضعیف نظام شود، لازم است انجام داده شود.)

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز با اشاره به قرارگیری در آستانه ۲۲ بهمن، ابراز داشت: سعی کنید این پرچم را که توسط امام راحل برافراشته شد حفظ کرده و به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر«عج» برسانید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ادامه داد: این نظام به برکت خون پاک شهدا تثبیت و ماندگار شده و همه ما موظفیم تا در این مسیر زمینه ایجاد دانشگاه خوب ، مسولان خوب و جمعیت سرشار را فراهم کنیم.

همانطور که رهبر انقلاب در سال های گذشته فرمودند که ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی مایه قوام و استحکام نظام است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha