کد خبر 239600
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

نشست خبری «احمد» برگزار شد/ شهید کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی است

نشست خبری «احمد» برگزار شد/ شهید کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی است

نشست خبری فیلم سینمایی «احمد» با حضور عوامل و بازیگران فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست رسانه‌ای فیلم «احمد» با حضور امیرعباس ربیعی نویسنده و کارگردان، حبیب والی نژاد تهیه کننده، رضا محبی نوری نویسنده، تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی بازیگران، حسین قورچیان صداگذار، طاهر پیشوایی صدابردار، نیاز حمیدی طراح لباس، حمید نجفی راد تدوینگر، محمد برادران جلوه های ویژه بصری برگزار شد.

صالحی بازیگر نقش احمد کاظمی گفت: این نقش برایم بسیار با اهمیت بود. شروع کار با آقای ربیعی به من بسیار کمک کرد و با اطلاعات زیادی که در اختیار من گذاشتند، تمرینهای طولانی داشتم. یکی از سخت‌ترین نقشها برایم بود چراکه مسئولیت زیادی متوجه من بود. من ۲۰ سال است که بازیگر هستم و جوابگویی به همه دوستانم برایم مشکل بود. در هر صورت تمام توانم را گذاشتم.

ربیعی نویسنده و کارگردان ادامه داد: من درباره زندگی شهید کاظمی مطالعه کردم و در زندگی پرافتخار شهید کاظمی اتفاقات بزرگی را ایشان رقم زده است در این مسیر به یک موضوع رسیدم که احمد کاظمی در زلزله بم ۱۰ هزار مجروح را جابجا کرد و اینجا قلابم گیر کرد. اینجا مسیله مردم بود و اینکه یک مسئولی خودش را خرج مردم کرده است.این چیزی است که ما به آن احتیاج داریم. در واقع شهید احمد کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی است.

نویسنده کار گفت: کار روی شخصیتها و موضوعات معاصر کار سختی است به ویژه اینکه بخواهیم برش بزنیم و قسمتی از آن را نشان دهیم. در فرایند فیلمنامه باید ۷۰ درصد به شخصیت واقعی پرداخته و ۳۰ درصد اجازه دخالت تخیل را داریم. اما متن اسکلتی دارد و باید به لحاظ ساختار قوام کامل را داشته باشیم. سعی شد دو ویژگی مهم از شخصیت سردار کاظمی را نشان دهیم. هیبت و عطوفت ایشان همزمان در فیلم نشان داده شد.

دانش‌بهزادی بازیگر دیگر فیلم گفت: رهنما شخصیت بسیار عجیب و سختی بود. ۴ ماه تمرین فشرده داشتیم و کارکردن با کارگردان اثر فرصت بسیار خوبی بود.

مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز این اثر بیان کرد: کرمان سرزمین مادری من است و هنگام زلزله بم، در کرمان دانشجو بودم و باید بگویم که این حادثه دلخراش شبیه قیامت بود. لحظه‌ای چشم ما خشک نمی‌شود و به قامت اشک می‌ریختیم. پیش از این، بخشی از آن اتمسفر را در فیلم شیار ۱۴۳ تجلی بخشیدم و حدود ۷ سال بعد با فیلم «احمد» به آن حال و هوا بازگشتم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha