کد خبر 239531
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

نشست خبری «نوروز» برگزار شد/ ۵ سال به دنبال سرمایه‌گذار بودیم

نشست خبری «نوروز» برگزار شد/ ۵ سال به دنبال سرمایه‌گذار بودیم

نشست خبری فیلم سینمایی نوروز با حضور عوامل فیلم و بازیگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری فیلم سینمایی «نوروز» با حضور سهیل موفق کارگردان، محمدرضا نادری تهیه‌کننده، حمزه ساعی نویسنده، بهرام دهقاندار آهنگساز، کاوه ایمانی تدوینگر، منصور شهبازی صدابردار، آزاده قوام طراح لباس، سیاوش چراغی‌پور، سحر حسینی، طاها شادی‌فر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا نادری تهیه‌کننده گفت: نوروز ارثیه ارزشمندی است که ساختن آن سالها طول کشیده است تا به ما برسد. ما نیز باید از آن نگهداری کنیم. نوروز مسئله مهمی در کشور ماست و ما به آن توجهی نداریم. متاسفانه میکی‌ موس در اینستاگرام، نوروز را تبریک می‌گوید و خودمان نسبت به این موضوع بی‌اهمیت هستیم.

سهیل موفق کارگردان ادامه داد: همیشه سعی میکنم، خانواده را در نظر بگیرم و فیلمی بسازم که کودکان بتوانند در کنار خانواده‌هایشان آن را تماشا کنند. زمانی که فیلم «پاستاریونی» را می‌ساختم، توجه دخترم به بابانوئل و کریسمس جلب شده بود و من را به مغازه‌هایی می‌برد که وسایل این جشن به فروش می‌رسد. از آن زمان به بعد این مساله برایم دغدغه‌ای شد و تصمیم گرفتیم تا فیلم بعدی‌ام، درباره نوروز باشد.

موفق گفت: حدود ۵ سال به دنبال سرمایه‌گذار بودیم. چندین کشور نوروز را جشن می‌گیرند و اکنون محدود به مرز جغرافیایی ما نیست. برای ما درد بود که نمی‌توانستیم سرمایه‌گذار پیدا کنیم.

حمزه صالحی نویسنده این اثر تشریح کرد: در سالها برای سینما زیاد نوشته ام اما درد عجیب غریبی دارم چراکه برای ساخت فیلم «نوروز» کمکی نکردند.متاسفانه کودکان اطلاعی از عید نوروز ندارد و توجهی به آیین‌های ما نمی‌شود. ادبیات ما فقط غنی نیست و باید گفت که عجیب و غریب است.

این نویسنده ادامه داد: اگر این فیلم بفروشد یا نفروشد، صادقانه به لحاظ مالی برای من اتفاقی نمی‌افتد، اما خوشحالم که اثری درباره نوروز و آیین ساخته شده است این فیلم را در سالن سینما تماشا کنید.

سیاوش چراغی‌پور بازیگر «نوروز» درباره این سوال که آیا به سیمرغ فکر میکنید یا خیر، گفت: من به تنها چیزی که فکر نمی‌کنم جایزه و سیمرغ است. سال‌هاست که کار می‌کنم ولی در جشنواره‌ فیلم فجر دیده نشده است. نقش‌های زیادی در رویاهایم است. امیدوارم کارگردانان برای آن‌ها به سراغم بیایند و در نقش‌های رویایی‌ ام ایفای نقش کنم. متاسفانه هنوز موفق به دیدن نوروز و دو روز دیرتر نشده‌ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha