کد خبر 238334
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

نشست خبری «شکار حلزون» با یاد حسام محمودی برگزار شد

نشست خبری «شکار حلزون» با یاد حسام محمودی برگزار شد

سلطانی تهیه کننده فیلم گفت: طرح اولیه فیلم به چهار سال قبل برمیگردد در آن زمان با محسن جسور راجع به طرح اولیه فیلم گفتگو کرده و به اینجا رسیدیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات، نشست خبری فیلم سینمایی «شکار حلزون» با حضور عوامل فیلم برگزار شد. ابتدای نشست با ذکر فاتحه و دقیقه ای سکوت برای حسام محمودی برگزار شد.

سلطانی تهیه کننده فیلم گفت: طرح اولیه فیلم به چهار سال قبل برمیگردد در آن زمان با محسن جسور راجع به طرح اولیه فیلم گفتگو کرده و به اینجا رسیدیم. فیلم شخصی ساخته شد و معتقد بودیم فیلم سهم زیادی از اقتصاد نخواهد داشت. فیلم استانداری داشت که سینمایی محسوب شود در این فیلم خیلی به دنبال بحث اقتصاد نبودیم و همه به آقای جسور کمک کردیم تا آن را بسازد. زمان فیلم بسیار بلندتر بود.

محسن جسور کارگردان فیلم گفت: محتوای این فیلم را دلم میخواست خودم بسازم تا به سمت اگزوتیک شدن نرود. شخصیت دکتر مانند یک حلزون و در خود خمیده است و اشاره ای هم به کاشت حلزون برای بچه  داشت.این فیلم اولین تجربه کارگردانی من بود و من متوجه ضعفهای آن هستم. من نگاه آزادی به نمایشنامه مرگ و دوشیزه داشتم که تقدیر مسیله محوری آن است. تجربه من از اقتباس آزاد شیرین است اما مسئولیتش سخت است. تجربه نویسنده بزرگی را دوباره تجربه کردن بسیار دشوار است.

فرناز زوفا بازیگر نقش اول فیلم در ادامه بیان کرد: من تجربه بازی در پروژه های سینمایی و فیلم کوتاه را داشته ام این فیلم برای من فیلمی شریف و مقدس است همکاری با همه عوامل فیلم برایم تجربه و درسی شد که بعد از آن شروعی دوباره در زندگی شخصی ام بوجود آمد. این فیلم به من صبور بودن را یاد داد.

موحد شادرو تدوینگر فیلم سینمایی شکار حلزون اشاره کرد: امسال سومین بار است که در جشنواره هستم و این بار برایم متفاوت است چراکه فارغ از بحث تدوین که در آن سعی کردم به فضای ذهنی کارگردان نزدیک شوم، حرفم این است که من و محسن جسور همیشه از کودکی با یکدیگر بوده ایم و کمتر کسی را در این سالها دیده ام که حرف افراد در فیلمش موثر باشد. من افرادی را دیده ام که برای دروغ و تجاوز فیلم ساخته اند اما خودشان به آن پایبند نبودند. محسن جسور فرم عامه پسند نساخته است.

ارجمند آهنگساز فیلم در ادامه افزود: سینمای ایران نیاز به دگردیسی دارد و هنرمند باید از درون هنرمند باشد. در سینما مخاطبان زیادی دارد و مسیولیت انسان را دوچندان می‌کند. بسیار خوشحالم که در کنار جسور کار کرده ام.

حسین ابراهیمی صداگذار فیلم نیز بیان کرد : از محسن جسور برای اعتماد به من و تجربه همکاری با ایشان ممنونم. فیلم بسیار مظلوم و شریف بود.

پورحیدری طراح صحنه افزود: شرایط مالی کار بسیار ضعیف بوده و آقای سلطانی و جسور از پول جیبشان برای ساخت فیلم مایه گذاشتند.

غفوریان فیلمبردار شکار حلزون گفت: محسن در آخر برای فیلم ماشینش را فروخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha