کد خبر 239561
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

یزد «شهر خانواده» شد

یزد «شهر خانواده» شد

در مراسمی با حضور معاون امور زنان و رئیس جمهور، تفاهم نامه معرفی یزد به عنوان شهر خانواده بین انسیه خزعلی و شهردار یزد منعقد شد.

ه گزارش گروه استان‌های حیات؛ تفاهمنامه مشترک بین «معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده»،  و «شهرداری یزد» با موضوع معرفی یزد به عنوان شهر خانواده منعقد شد.

تحقق قانون جوانی جمعیت نیازمند اعتقاد قلبی مسئولان و جامعه است

ابوالقاسم محی الدینی شهردار شهر میراث جهانی یزد در این مراسم با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در طول 45 سال قبل خیلی‌ها بودند که دوست داشتند ایران و انقلاب ما نباشد ولی به برکت هدایت‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و بصیرت و ولایتمداری مردم این انقلاب با قدرت به راه خود ادامه داده و انشاالله می‌دهد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تحکیم بنیان خانواده در یزد گفت: تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری یزد منعقد می‌شود که شهر یزد را به عنوان شهر خانواده معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ما تعریفی از خانواده اصیل یزدی داریم که حداقل چهار فرزند و در کنار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها معرفی شود گفت: این تعریف را باید بتوانیم در اکثریت خانواده‌های یزد شاهد باشیم.

محی الدینی به ویژگی‌های خانواده‌های یزدی اشاره کرد و افزود: احترام، ادب به بزرگتر آن چیزی است که در زندگی مردم یزد وجود داشته و به عنوان یک سیره معرفی شده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: ما پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی داشتیم که حتی یک کلاس هم سواد نداشتند ولی به همه درس زندگی می‌دادند و حکمت بالایی که داشتند را به فرزندان منتقل می‌کردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با اقداماتی که قرار است در این تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد بتوانیم این ارزش‌ها را در خانواده‌ها دوباره تقویت کنیم و اگر از این هویت اصیل در جایی دور شدیم دوباره به آن بازگردیم.

محی‌الدینی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: باید همه نسبت به این موضوع اعتقاد داشته باشیم و خود را مکلف به اجرای فرمان مقام معظم رهبری بدانیم و در این صورت است که قانون جوانی جمعیت هم قابل اجرا خواهد بود وگرنه یک قانون بدون اعتقاد قلبی به نتیجه نمی‌رسد.

یزد شهر خانواده شد

هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه سیاست‌گذاری و تسهیل در اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در حوزه زنان و خانواده و در جهت ترویج مفهوم صحیح از الگوی سوم  زن و خانواده ایرانی اسلامی و توسعه رویکرد خانواده‌محوری و زمینه‌سازی حمایت برای بروز نمودهای حمیت از زن و خانواده در شهر یزد اعلام شده است.

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه خانواده‌محوری و توانمندسازی زنان و خانواده، برگزاری جلسات مشترک و هدفمند به منظور شناخت ظرفیت‌های سازمانی طرفین در راستای نیل به اهداف، تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان حوزه خانواده جهت بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به گروه هدف،  تعریف و اجرای کمپین های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مشترک در فضای مجازی در راستای خانواده محوری و حمایت ازخانواده و قانون جوانی جمعیت، ارائه پشتیبانی و حمایت‌های لازم جهت گسترش فعالیت‌های ترویجی رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه و ارائه پشتیبانی و حمایت‌های لازم در برگزاری کنگره ملی بانوان از جمله اهداف این تفاهم نامه اعلام شده است.

تامین محتوای درخواست شده در کنگره ملی بانوان، همکاری در برگزاری نشست‌ها و مراسم‌ها پیرامون حوزه زن، خانواده و سبک زندگی اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای در سطح شهر جهت اطلاع‌رسانی، معرفی ظرفیت نیروی انسانی توانمند جهت سازماندهی در کارگروه‌های کنگره ملی بانوان، مشارکت در برگزاری و اطلاع‌رسانی رویداد، حمایت های مادی و معنوی جهت تولید آثار هنری (مستند، برنامه تلویزیونی) در زمینه زنان و خانواده، تبادل تجربه و اشتراک درس‌آموخته‌های حوزه زنان و خانواده با شهرداری یزد، کمک در تهیه و تامین محتوای جانبی کنگره بانوان و رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، همکاری در برگزاری آیین تکریم کنگره ملی بانوان، تبادل اطلاعات در خصوص برگزاری نشست‌های علمی تخصصی کنگره ملی بانوان، پشتیبانی، همکاری و برنامه‌ریزی برای نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی کنگره ملی بانوان، اجرای برنامه‌های بین المللی و طرح‌های مشاوره ازدواج هم از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha