کد خبر 235067
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

خزعلی در حاشیه هیات دولت:

شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم/ گواهینامه موتور برای بانوان اجرایی می‌شود؟

شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم/ گواهینامه موتور برای بانوان اجرایی می‌شود؟

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور توضیحاتی را درباره اظهاراتش در موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، صبح امروز -چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران درباره ابهامات پیش آمده در خصوص عدالت جنسیتی توضیح داد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برابری ممکن است به دلیل اینکه شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند، به ضرر زنان باشد، ادامه داد: باید شغل منعطف برای زنان در نظر گرفته شود؛ همچنین باید امتیازاتی برای زنان در نظر گرفته شود که بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اعلام اینکه تاکنون ثبت‌نام ۴۰ هزار نفر در دومین کنگره زنان تاثیرگذار انجام شده است، یادآور شد: کنگره بانوان تاثیرگذار در این دوره بسیار تخصصی‌تر شده و بانوان تاثیرگذار در ۸ کارگروه ثبت نام می‌کنند و موثرترین زن‌ها انتخاب می‌شوند و ان‌شاءالله بتوانیم زنان تاثیرگذار را معرفی کنیم.

گواهینامه موتور برای بانوان اجرایی می‌شود؟

وی در پاسخ به اینکه آیا برای موتور سواری بانوان تاکنون کاری انجام شده، خاطرنشان کرد: چون قانون است نتوانستیم این کار را انجام دهیم اما پیگیر هستیم؛ قانون باید از طریق لایحه و یا طرح پیگیری شود اما برای بیمه پیک‌های موتوری که صدماتی متوجه آنها نباشد، پیگیری‌هایی انجام شده است.

خزعلی در پاسخ به اینکه آیا اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وضعیت مطلوبی دارد، گفت: وضعیت اجرای این قانون نسبت به گذشته بهتر شده است و باید این سوال را به صورت تخصصی از ستاد ملی جمعیت بپرسید تا آمارها را دریافت کنید؛ البته وضعیت مواردی برخی موارد از جمله مرخصی‌های زایمان بهتر شده است اما هنوز اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha