کد خبر 239458
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

نتیجه را به ضعف کادرفنی واگذار کردیم/ بازی با ژاپن حاصل یک اتفاق بود

نتیجه را به ضعف کادرفنی واگذار کردیم/ بازی با ژاپن حاصل یک اتفاق بود

پیشکسوت فوتبال در مورد شکست تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی ایران مقابل قطر و شکست در این بازی اظهار داشت: من عملکرد فنی از این تیم در بازی امروز ندیدم و ما واقعاً تاکتیک و برنامه‌ای برای رسیدن به دروازه حریف نداشتیم. در هیچکدام از خطوط نتوانستیم آنطور که باید و شاید عمل کنیم و نه در خط حمله تاکتیکی متناسب با نقاط ضعف خط دفاعی حریف در تیم دیدیم و نه در خط دفاع برنامه‌ای برای مهار ستاره‌های خط حمله حریف داشتیم. ما در باد بازی با ژاپن خوابیده بودیم که آنهم حاصل یک اتفاق و خلاقیت بازیکنان بود. 

وی افزود: اینکه می‌گویند در این بازی بدشانس بودیم و فلان توپ به تیر دروازه برخورد کرد را قبول ندارم. بله ممکن بود ما روی اتفاقات بازی به گل برسیم و صعود هم بکنیم ولی این ضعف‌های مارا نمی‌پوشاند. تیم قطر سه توپ روی دروازه ما آورد و سه گل زد ولی ما در طول نود دقیقه فقط بدون برنامه حمله می‌کردیم و این شکل حمله و بازی مستقیم و توپ ریختن روی دروازه مشخص بود جواب نمی‌دهد. شما نگاه کنید در طول ۹۰ دقیقه برنامه ما این بود که توپ را ارسال کنیم و بازیکنان سر بزنند ولی چند بار مهاجمان ما موفق شدند روی سر بازیکنان حریف سر بزنند؟ دو گل زدیم که یکی از آنها اتفاقی بود و دیگری هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. همان ضربه‌ای که می‌گویید خورد به تیر دروازه هم روی بازی زمینی بود. 

پیشکسوت فوتبال در ادامه عنوان کرد: ما اگر در این تورنمنت موفقیتی هم کسب کردیم روی خلاقیت فردی بازیکنان رقم خورد و تاکتیک فنی از این تیم ندیدیم. قبل از تورنمنت می‌گفتیم با حریفان گردن کلفت بازی دوستانه برگزار کنید تا خط دفاعی تیم ما محک جدی بخورد و اشکالاتش بیرون بزند و برای رفع آن تلاش شود. خودمان را با پیروزی مقابل تیم‌های درجه چندم فریب دادیم و فکر کردیم بهترین تیم هستیم ولی واقعیت چیز دیگری بود. حقیقتش این است که ما جام را به ضعف کادرفنی واگذار کردیم. 

درخشان در مورد آینده این این هم گفت: طبق معمول برنامه‌ای برای آینده نخواهیم داشت. همیشه بعد از تورنمنت‌های این چنینی می‌گوییم از امروز برنامه ریزی کنیم برای تورنمنت‌های بعدی ولی در عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد. اینکه با کادرفنی فعلی ادامه دهیم یا نه را فدراسیون فوتبال باید تشخیص دهد ولی تا وقتی برنامه‌ریزی نداشته باشیم با تغییر نفرات هم مشکل حل نخواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha