کد خبر 239010
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

در مراسم اعطای نشان افتخار به همافران ارتش؛

قاضی‌زاده هاشمی: ۱۹ بهمن ۵۷ مقدمه اصلی تمام شدن رژیم شاهنشاهی است/ بیعت جمعی همافران با امام کار بزرگی بود

قاضی‌زاده هاشمی: ۱۹ بهمن ۵۷ مقدمه اصلی تمام شدن رژیم شاهنشاهی است/ بیعت جمعی همافران با امام کار بزرگی بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نیروی هوایی ارتش در ۲ مقطع؛ ۱۹ بهمن و ۸ سال جنگ تحمیلی  فداکاری خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی  اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛  سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از همافران پیشکسوت نیروی هوایی ارتش و اعطای نشان افتخار و فداکاری گفت: جای شکر دارد که دلاورمردان نیروی هوایی از انسان های پیرو امام، غیور، حق طلب و حق جو هستند  افرادی که جانشان را فدای کشور کردند.

وی با بیان اینکه روز ۱۹ بهمن ۵۷ مقدمه اصلی تمام شدن رژیم شاهنشاهی است، افزود: همافران عزیز ما در روز ۱۹ بهمن نشان دادند که مدافع امام هستند و طرفدار شاه نیستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش در ۲ مقطع؛ ۱۹ بهمن و ۸ سال جنگ تحمیلی  فداکاری خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی  اثبات کردند. با توجه به اینکه همافران طبقه تحصیل کرده و آمریکا دیده بودند و خلبانان آن زمان ما دستچین شده برای اعزام به کشورهای خارجی بودند اما همین دلایل کافی بود که با ماهیت اصلی حکومت پهلوی آشنا شوند و  دل در گرو حضرت امام دهند به همین دلیل کار جمعی همافران به صورت یکجا برای بیعت با امام کار بسیار بزرگی بود.

وی اضافه کرد: ما در اوایل جنگ در آسمان دست بالاتر نسبت به دشمن داشتیم. علیرغم اینکه مستشاران خارجی نیروی هوایی از کشور رفته بودند دلاورمردان نیروی هوایی ایستادند و با غیرت جلوی تهاجمات دشمن را گرفته و دشمن را به عقب راندند. اگر برتری اسمان ایران نبود سرنوشت جنگ متفاوت میشد و شاید بخش‌هایی از خاک کشورمان را امروز دیگر نداشتیم. 

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: ما در تکنولوژی‌های برتر عالم دست بالا را داریم ولی به آن زمان که برمی‌گردیم، میبنیم که کشوری را تحویل گرفتیم که وابسته بیگانگان بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته با همت جوانان نخبه آن موقع توانستیم در عرصه‌های مختلف به خودکفایی برسیم.

رئیس بنیاد شهید همچنین گفت: وظیفه خود می‌دانستم در این جلسه حضور داشته باشم. دلاورمردان و همافران نیروی هوایی قابلیت الگو شدن در جامعه را دارند و نمونه‌های بارز برای جوانان به‌ویژه جوانانی که این لباس را بر تن کرده‌اند، باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha