کد خبر 239013
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

مصادیق غفلت راهبردی در جنگ ترکیبی فراموش کردن حماسه آفرینان است/ حماسه‌ها برای نسل جوان روشن شوند

مصادیق غفلت راهبردی در جنگ ترکیبی فراموش کردن حماسه آفرینان است/ حماسه‌ها برای نسل جوان روشن شوند

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مصادیق غفلت راهبردی در جنگ ترکیبی فراموش کردن حماسه آفرینان است، گفت: باید حماسه‌ها برای نسل جوان و جدید بازگو شود تا بدانند چگونه جوانان همین آب و خاک رویای فتح یک هفته‌ای ایران را برای دشمن به کابوس هواپیماهای نیروی هوایی بر فراز بغداد تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ امیر سرتیپ حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم  اعطای نشان افتخار به برخی از همافران گفت: ما ابتدای جنگ تحمیلی بدلیل یک غفلت راهبردی بخش‌هایی از خوزستان را از دست دادیم قطعاً جنگ امروز به مراتب پیچیده‌تر از سال ۵۹ است و دشمن در جنگ ترکیبی در صدد استفاده از غفلت‌های راهبردی مجدد ما فتح خاکریزهای اعتقادی و نقاط امیدبخش جامعه است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس از تاریخ مقاومت هویت ملی ماست ما در جنگ ۸ ساله برای تسلیم نشدن در مقابل همه ظرفیت‌ها استکبار جهانی اعم از ظرفیت تسلیحاتی سیاسی تبلیغاتی و رسانه‌ای ایستادیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: فداکاری‌های تاریخ ساز خلبانان و کارکنان نیروی هوایی در طول ۸ سال مقدس به ویژه در سال‌های ابتدایی جنگ ماهیت و نوع ماموریت‌های این نیرو تا به امروز زیر غبار بی‌اطلاعی جامعه گم شده است در حالی است که با مطالعه تاریخ نیروی هوایی با نام اسطوره‌هایی مواجه می‌شویم که اسمشان در آسمان شناخته شده‌تر از زمین است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نمونه بارز اقدام به هنگام و پاسخگویی به نیاز لحظه بود ملت ما این فرصت شناسی را از مکتب درس آموز عاشورا آموخته‌اند این اتفاق بارها در تاریخ تکرار شده است که نیروی هوایی کانون فرصت شناسی و حضور به موقع در بزنگاه است.

سرتیپ واحدی اضافه کرد: بیعت تاریخی ۱۹ بهمن سال ۵۷،  اولین پاسخ به دشمن در ۳۱ شهریور ۵۹، عملیات کمان ۹۹ در اول مهر ماه۵۹، حمله به الولید ، اقدام شهادت طلبانه عباس دوران نمونه‌های بارز این حضور به هنگام است.

وی در ادامه یادآور شد: مصادیق غفلت راهبردی در جنگ ترکیبی فراموش کردن حماسه آفرینان است باید حماسه‌ها برای نسل جوان و جدید بازگو شود تا بدانند چگونه جوانان همین آب و خاک رویای فتح یک هفته‌ای ایران را برای دشمن به کابوس هواپیماهای نیروی هوایی بر فراز بغداد تبدیل کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: اهدای نشان جوانمرد به تدبیر امیر فرماندهی کل ارتش به حماسه آفرینان این نیرو مهر تایید بر ضرورت زنده نگه داشتن خاطره مجاهدت‌های شهیدان زنده این سرزمین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha