کد خبر 238607
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری:

آسیا باید به ایران افتخار کند/ دیگر از فوتبال چیزی نمی خواهم

آسیا باید به ایران افتخار کند/ دیگر از فوتبال چیزی نمی خواهم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با یک بازی تکنیکی و تاکتیکی توانستیم برابر ژاپن به برد برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی مقابل ژاپن اظهار داشت: خدا را شاکریم که لطف و عنایتش شامل حال ما شد و توانستیم یک بازی خوب و تاکتیکی انجام دهیم و با تمرکز بالا بازی را ببریم. اولا آسیا باید به این بازی افتخار کند. فوتبال ایران باید به این بازی افتخار کند و جوانان شایسته‌ای که امروز جانشفانی کردند، با قلبشان برای مردم بازی کردند، این مردم لیاقتشان بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. امروز سربازان وطن نشان دادند که چه انسان‌های بزرگی هستند و فعلا خواستن را انجام بدهند. امیدوارم از این به بعد نگاه‌های نسبت به این فوتبال عوض شود.

وی افزود: ما باید از فوتبال به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و از این پس باید از فدراسیون فوتبال نهایت حمایت را داشته باشیم که بتواند در سطح کلی در فوتبال ایران تاثیرگذار باشد. این بازی نقطه عطفی برای فوتبال ایران بود و فکر می‌کنم که جوانان ما کار خیلی بزرگی را انجام دادند، نه به خاطر این برد، به خاطر آن کیفیت خوبی که نشان دادند. یک برنامه ای داشتیم که خط میانی آن‌ها را با چرخشی که داشتند از بازی خارج کنیم تا قبل از گلی که دریافت کردیم موفق نبودیم اما پس از گل دوم یک فوتبالی به خصوص در نیمه دوم بازی کردند که به نظرم از سطح آسیا بالاتر بود.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: امیدوارم نگاه مسئولان به فوتبال عوض شود و حمایت کنند. نه فقط تیم ملی بلکه باشگاه ها را که بتوانیم مانند این قطری ها استادیوم و زمین های خوبی داشته باشیم. به تیم های پایه توجه کنند و نگذاریم در دقیقه 90 سرمربی انتخاب کنیم. الان جوانان و نوجوانان و رده امید را باید از همین حالا اگر می خواهیم بالاتر از سطح آسیا باشد، برنامه ریزی کنیم. نوجوانان ما کار بزرگی را انجام دادند اما باید با برنامه ریزی همراه شود که چشم انداز خوبی داشته باشیم و در رده های پایه و بزرگسالان ادامه داشته باشد. دست یکایک بازیکنان را می بوسم، کار بزرگی انجام دادند و خداراشاکرم.

قلعه‌نویی افزود: نمی خواهم از کسی انتقاد کنم فقط خواهش میکنم. اولا ایرانی را باور کنید، نه فقط فوتبال، بلکه در همه رشته ها، ایران و ایرانی می تواند کارهای بزرگی انجام بدهد. متاسفانه در این چند سال گذشته این فضا را برای ایرانی ها به وجود نیاوردند. چقدر به ما حمله شد حتی گفتند اگر جمع شویم می آمدیم و این تیم ها را می بردیم. از 8 تیمی که به مرحله یک هشتم نهایی آمدند5 تیم برای تورنمنت کافا و اردن بودند. دو تا از این تیم ها یعنی اردن و ما در جمع 4 تیم هستیم. آقایان به جای اینکه مسخره کنید بیاید حمایت کنید. ما در شرایط سخت این تیم را جمع کردیم. ما هم دوست داشتیم با تیم های بزرگ کار کنیم. ولی وقتی شرایط جور نبود توانستیم با همین امکاناتی که داریم جلو برویم. بعد از خدا و اهل بیت ما به بازیکنان اعتقاد داشتیم. از این به بعد نگرش تان را عوض کنید. به جای تخریب، انتقاد کنید. تخریب و صحبت های آن مدلی فرق می کند. چطور می شود که تاجیکستان، عراق، ایران، اردن در جمع 8 تیم برتر هستند. خواهش دارم این نگاه ها و رفتارها را کنار بگذارید.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: من امیر قلعه نویی خیلی ایرادها دارم، انتقاد کنید اشکال ندارد و باعث پیشرفت می شوید ولی همدیگر را نزنیم. طوری باشیم که فوتبالمان پیشرفت کند. شاید این برد یک مسکن باشد. از مسئولان خواهش میکنم که برای تیم های پایه برنامه ریزی کنند. من دیگر از فوتبال چیزی نمی خواهم. دوران مربیگری ام رو به پایان است و طول عمرم هم انجام داده ام. من ایران و ایرانی را دوست دارم. دوست دارم روزی که بازنشسته شدم مردم ما چقدر شاد هستند و آرامش دارند؛ چه از نظر اقتصادی و چه از نظرها دیگر. الان باید قبول کنیم که کلی مشکلات در مملکت ما وجود دارد که انشالله این مشکلات هم برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha