کد خبر 238449
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

چهار توصیه برای موفقیت تیم ملی؛

مقابل ژاپن این چند کار را نکن

مقابل ژاپن این چند کار را نکن

تیم ملی فوتبال ایران باید در دشوارترین دیدار ممکن در جام ملت‌ها به مصاف ژاپن برود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15 امروز در ورزشگاه اجوکشن سیتی قطر به مصاف ژاپن خواهد رفت و فینال زودرس این مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی رقم خواهد خورد. این بدون شک دشوارترین بازی تیم ملی ایران تا پایان رقابت‌ها خواهد بود و حساسیت و اهمیت بالایی هم دارد و باید به جزئیاتی در خصوص آن توجه کرد.

ملی‌پوشان ایرانی اگرچه صعود مقتدرانه‌ای در دور گروهی به مرحله حذفی داشتند و توانستند از سد محکمی به عنوان سوریه هم عبور کنند ولی اشتباهات زیادی در هر 4 مسابقه قبلی داشتند که به هر ترتیب توانستند آن را جبران کرده و  به بازی برگردند ولی ژاپن حریف متفاوتی نسبت به فلسطین، هنگ کنگ، امارات و سوریه است و اشتباه مقابل سامورایی‌ها می‌تواند به منزله حذف ما از مسابقات و بازگشت به تهران باشد. برای همین باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و آن را  در این بازی تکرار نکنیم. چهار مورد از این اشتباهات به شرح زیر است:

مراقب تکل‌های‌تان باشید

تکل‌های بی مورد تا کنون سه بار تیم ملی ما را تنبیه کرده است. خطای بی‌مورد کنعانی زادگان مقابل امارات که هم یک پنالتی بد موقع به حریف داد و اگر رشادت بیرانوند نبود ممکن بود برد از ما گرفته شود شروع این موارد بود که با محرومیت خود کنعانی‌زادگان مقابل سوریه همراه بود و بعد از آن تکل بی‌دلیل بیرانوند در بازی با سوریه که کار ما را برای صعود با مشکل جدی مواجه کرد و در نهایت تکل اشتباه مهدی طارمی در شرایطی که یک کارت زرد دریافت کرده بود هم تیم ما را در زمان بدی ده نفره کرد و هم باعث محرومیت این ستاره از بازی با ژاپن شد. باید دقت کرد که ده نفره شدن و پنالتی دادن مقابل ژاپن برخلاف بازی با سوریه شاید به این راحتی قابل جبران نباشد و به قیمت حذف ما تمام شود. پس این بازی را جدی بگیرید.

تاکید روی بازی هوایی را فراموش کن

تیم ملی ایران به عنوان قد بلندترین تیم جام با برنامه ریزی برای استفاده مناسب از این فاکتور وارد مسابقات شده و تا کنون هم تاکید زیادی روی بازی هوایی و ارسال از کانال‌های کناری داشته است. ژاپن میانگین قدی بالایی دارد و کمتر از 3 سانت اختلاف میانگین قدی آنها با ما محسوب می‌شود ولی باید در نظر گرفت اگر ترکیب اصلی تیم‌ها را در نظر بگیریم شاید حتی این میانگین برابری کند چرا که ما بازیکنی مثل مهدی قایدی در ترکیب اصلی داریم و در نبود مهدی طارمی هم میانگین قدی ما پایین خواهد آمد.

ژاپن از سه حریف قبلی ما میانگین قدی بلندتری دارد و تنها از فلسطین در این زمینه عقب است و در بازی با فلسطین هم ما برای حملات هوایی به مشکل خوردیم و اگر قصد داریم مقابل ژاپن هم به بازی هوایی اصرار کنیم شاید کار گره بخورد. برای همین کشاندن بازی روی هوا انرژی زیادی از ما می‌گیرد و باید روی بازی زمینی هم برنامه داشته باشیم.

از ضد حملات غافل نشویم

ژاپن یک تیم سرعتی است که به استفاده از فضاها و کار روی ضد حملات شناخته می‌شود. آنها معمولاً در برابر تیم‌های قدرتمند بالا بازی نمی‌کنند و توپ و زمین را در اختیار حریف قرار داده و فضا می‌گیرند. تیم ملی ایران سنگین‌ترین تیم جام است و ژاپنی‌ها حدود 4 کیلو از ما سبک‌تر هستند و پیشینه فکری ما از زوج کنعانی زادگان و خلیل زاده هم کند بودن آنها و جا ماندن از کورس‌های سرعتی است. برای همین بالا بازی کردن مقابل ژاپن می‌تواند ما را تنبیه کند. توصیه مفیدی که در اینجا به کار تیم ملی می‌آید غافل نشدن از خط دفاعی است و بهتر است همیشه دو مدافع میانی در زمین ایران باقی بمانند تا ضد حملات حریف را خنثی کنند.

فرصت سوزی ممنوع

ایران یکی از بالاترین میانگین امید گل‌ها را در بین تیم‌های حاضر در جام دارد ولی تعداد گل‌های زده شده نشان می‌دهد ما فرصت‌های زیادی سوزانده‌ایم. ژاپن تیمی است که ساختار دفاعی منسجمی دارد و بعید است به اندازه سوریه و امارات و فلسطین به ما موقعیت بدهد و برای همین فرصت سوزی در این بازی باید به حداقل برسد و بازیکنان در زدن ضربات نهایی بالاترین دقت ممکن را داشته باشند.

تیم ملی هنگ کنگ مدل کوچک شده‌ای از ژاپن بود که به خوبی با پرس سنگین از بالا اجازه فرصت سازی را از تیم ما گرفته بود و اجازه نداد فشار زیادی روی دروازه آنها بیاوریم و مقابل ژاپن هم باید این موضوع که 6-7 موقعیت مسلم گلزنی خلق کنیم را فراموش کنیم و به دنبال استفاده حداکثری از موقعیت‌های حداقلی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha