کد خبر 238538
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر؛

ایران 2 - ژاپن یک/ طلسم 67 ساله شکست

ایران 2 - ژاپن یک/ طلسم 67 ساله شکست

تیم ملی ایران در دشوارترین دیدار ممکن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن رفت و درحالیکه نیمه نخست را با یک گل به حریف قدرتمند خود واگذار کرده بود، با ارائه یک بازی زیبا و منطقی در نیمه دوم، شکست را با یک پیروزی تاریخی عوض کرد و به جمع 4 تیم برتر آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران پس از سه پیروزی متوالی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات و عبور از سد سوریه در ضربات پنالتی در نخستین بازی مرحله حذفی، امروز در رقابتی حساس به مصاف ژاپن رفته تا شانس حضورش در نیمه نهایی را امتحان کند.

ملی پوشان فوتبال ایران در شرایطی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر مقابل تیم ژاپن قرار گرفته‌اند و بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را برگزار می‌کنند که امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند از مهدی طارمی به دلیل محرومیت بهره ببرد و سید مجید حسینی و صادق محرمی نیز به علت مصدومیت دور از فهرست هستند تا کارش برای انتخاب ۱۱ بازیکن سخت‌تر از همیشه باشد.

دیدار ایران با ژاپن در شرایطی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها انجام خواهد پذیرفت که اگر سامورایی‌ها می‌توانستند در گروه خود صدرنشین شده و به عراق نمی‌باختند، الان در سمت دیگر نمودار بودند و این بازی فقط می‌توانست در فینال اتفاق بیفتد ولی قرارگیری ژاپن در جایگاه دوم گروه آبی‌ها را به سمتی که ایران حضور دارد، کشانده است.


تاریخ و ساعت برگزاری: شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۵

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی

داور: مانینگ


ترکیب ایران در این بازی:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضاییان

ایران صفر - ژاپن صفر/ در انتظار صعود تاریخی

ترکیب ژاپن در این بازی:

زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیده‌ماسا موریتا، واتارو اندو، آیاسه یوئدا، ریتسون دوان، سییا مایکوما، تاکفوسا کوبو، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو و دایزن مائدا

ایران صفر - ژاپن صفر/ در انتظار صعود تاریخی


دقایق حساس بازی:

دقیقه 6+90: (ایران 2 - ژاپن 1 علیرضا جهانبخش): پنالتی به دست آمده برای ایران با خطا روی کنعانی‌زادگان را علیرضا جهانبخش با شوت استثنایی و دور از دستان سوزوکی که سمت راست را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

دقیقه 3+90:  ارسال بازیکنان ایران در محوطه جریمه به کنعانی زادگان رسید که بازیکنان ژاپن روی او مرتکب خطای  پنالتی شد.

دقیقه90: شوت از راه دور جهانبخش با اختلاف زیادی از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه87: تیم ملی بازهم صاحب یک موقعیت گلزنی شد اما توپ دریک رفت وبرگشت در نهایت به قدوس رسید و شوت او راهی کرنر شد. قبل از آن هم سردار آزمون با دروازه بان ژاپن برخورد کرد.

دقیقه 84: ارسال جهانبخش را مدافعان دفع کردند اما توپ برگشتی را عزت الهی شوت کرد که دروازه بان توپ را مهار کرد.

دقیقه 79: قدوس ضربه کرنر تیم ملی را روی دروازه حریف ارسال کرد که توپ برگشتی را شجاع خلیل زاده زد و توپ به دست مدافع ژاپن خورد اما داوراعتقادی به پنالتی نداشت و قلعه نویی به داور معترض شد.

دقیقه 68: پاس بلند عزت اللهی به پشت مدافعان ژاپن را قدوس در موقعیت آفساید برای سردار کاشت که شوت دیدنی این بازیکن را سوزوکی دفع کرد.

دقیقه 67: ارسال رامین رضاییان از جناح راست زمین به مقابل تیرک دوم و ضربه سر شیرجه‌ای محمد محبی به تور کنار دروازه ژاپن خورد تا نیمکت ایران آه و افسوس بکشد.

دقیقه 63: فرار دیدنی سردار با یک پاس بلند به پشت مدافعان ژاپن را آزمون با سرعت بالا تبدیل به موقعیت جدی کرد و وارد محوطه جریمه شد که دو سر توپ پیاپی و چشم‌نواز و شوت محکم او به زاویه مخالف تبدیل به گل شد، اما آفساید میلی‌متری مهاجم تیم ملی با وی‌ای‌آر اعلام شد.

دقیقه 67: ارسال رامین رضاییان از جناح راست زمین به مقابل تیرک دوم و ضربه سر شیرجه‌ای محمد محبی به تور کنار دروازه ژاپن خورد تا نیمکت ایران آه و افسوس بکشد.
دقیقه 68: پاس بلند عزت اللهی به پشت مدافعان ژاپن را قدوس در موقعیت آفساید برای سردار کاشت که شوت دیدنی این بازیکن را سوزوکی دفع کرد.

دقیقه 55: (ایران 1 - ژاپن 1 محمد محبی): پاس رو به جلوی رامین رضاییان به پشت محوطه جریمه برای سردار آزمون را این ستاره ایران پس از چرخش و پاس در عمق استثنایی به محمد محبی رساند تا این بازیکن با شوت زمینی دروازه ژاپن را باز کند و گل تساوی را بزند.

دقیقه 52: حرکت موریتا با اشتباه مدافعان تیم ملی ما او را در آستانه زدن گل دوم در این بازی قرار داد ولی ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 50: ضد حمله بازیکنان ژاپن این تیم را در آستانه رسیدن به گل دوم قرار داد ولی در نهایت ضربه بازیکنان این تیم راهی به دروازه ایران پیدا نکرد.

دقیقه 48: سردار آزمون در گوشه محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد و به سمت دروازه حریف حرکت کرد ولی ضربه کم دقت او را بازیکنان حریف در دو مرحله دفع کردند.

...

دقیقه 42: سرتوپ و ارسال خطرناک سامان قدوس از جناح چپ به مقابل تیرک دوم نزدیک بود با ضربه سردار آزمون تبدیل به گل شود که توپ با او فاصله داشت و از مقابل پای مهاجم ایران رد شد.

دقیقه 38: سامان قدوس روی یک حرکت انفرادی از سمت چپ روی دروزاه ژاپن فرصت شوت زنی پیدا کرد ولی ضربه او با فاصله کم از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 29: شوت پای چپ سردار آزمون در موقعیت آفساید را مدافعان ژاپن دفع کردند.

دقیقه 28 (ایران 0 - ژاپن 1 هیدماسا موریتا): هیدماسا موریتا با اشتباه خط دفاع و واکنش عجیب بیرانوند، با شوت زمینی و آرام دروازه ایران را باز کرد.

دقیقه 16: دریبل سرپای سعید عزت اللهی و شوت او از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ژاپن در آغوش گلر این تیم قرار گرفت.

دقیقه 13: پاس در عمق زیبای عزت اللهی و شوت فنی و تماشایی علیرضا جهانبخش با اختلاف کم از روی دروازه ژاپن به بیرون رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha