کد خبر 238358
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نشست خبری «ظاهر» و سکوت یک دقیقه‌ای به احترام سربازان شهید گمنام

نشست خبری «ظاهر» و سکوت یک دقیقه‌ای به احترام سربازان شهید گمنام

نشست خبری فیلم «ظاهر» درحالی برگزار شد که کارگردان این فیلم از حاضران در نشست درخواست کرد که به احترام سربازان شهید گمنام یک دقیقه‌ سکوت کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، محمدرضا کریمی صارمی تهیه کننده فیلم «ظاهر» در ابتدای نشست خبری این فیلم گفت: ممنونم که لطف کردید و تا این ساعت حضور داشتید. سینما به حمایت و نگاه جدید نیاز دارد و این تصور را داشتم که اگر سینما، سی نما دارد یکی از آن ساده، روان و ارزشی بودن آن است. در تمام این سال‌ها که خدمتگزار بوده‌ام، این یکی از آن‌ها است. امیدوارم این جریان بتواند یک جریان در سینمای ما باشد.

وی با بیان اینکه اولین بار دلم می‌خواست فیلم را در تنهایی ببینم و برایم بسیار فوق‌العاده بود، تصریح کرد: امروز احساس می‌کنیم از این مدل سینما فاصله گرفته‌ایم. تهیه کننده‌ای در جایی از من پرسید چرا این مسیر را برای سینمای خود انتخاب کرده‌ای؟ کانون به عنوان تولید کننده پیشرو است و معتقد است چنین فعالیت‌هایی و این ادبیات ضرورت سینماست.

تهیه کننده فیلم «ظاهر» ادامه داد: قصه این فیلم مربوط به یک جغرافیای خاص نیست و قطعا دنیا چنین مدافعینی خواهد داشت. قصه فراز و فرودهایی دارد و مسیر آنقدر خوب است که منحنی خوبی در فراز و فرود فیلم طی شده است.

حسین عامری کارگردان فیلم «ظاهر» هم پیش از آغاز صحبت‌هایش در این نشست از حضار خواست به احترام سربازان شهید گمنام ایستاده و یک دقیقه سکوت کنند. وی سپس گفت: از آقای مجیدی و دلپاک برای ساخت این فیلم بسیار ممنونم. سعی ما بر این بود که زنده بودن را در صحنه نشان دهیم.

باستانی نویسنده فیلم ظاهر بیان کرد: نوشت فیلمنامه با ساخت آن متفاوت است و در کاری که شهری نیست بسیار دشوار است.

حامد محمودی بازیگر فیلم هم گفت: در جلسه‌ای که با آقای عامری داشتیم، ایشان به من گفتند قرار نیست در هیچ سکانسی بازی کنی و همیشه فولویی خواهد بود.معینی بازیگر فیلم گفت: پروژه فیلم بسیار سنگین بود و تمام صحنه ها بیرونی بود و این کار را بسیار سخت میکرد و صمیمانه از کارگردان فیلم تشکر میکنم . ایشان بسیار در کارشان حرفه ای هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha