کد خبر 238393
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نشست خبری تمساح خونی برگزار شد / میخواستم فیلم تماشاگرپسند بسازم

نشست خبری تمساح خونی برگزار شد / میخواستم فیلم تماشاگرپسند بسازم

نشست خبری تمساح خونی با حضور کامران حجازی تهیه کننده ، جواد عزتی کارگردان ، پدرام افشار نویسنده، الناز حبیبی و شبنم قربانی و جمعی از عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات،نشست خبری تمساح خونی با حضور کامران حجازی تهیه کننده ، جواد عزتی کارگردان ، پدرام افشار نویسنده، الناز حبیبی و شبنم قربانی و جمعی از عوامل فیلم برگزار شد.

جواد عزتی بازیگر و کارگردان فیلم گفت: اولین بار بود که فیلم را کامل در سینما دیدم. من می خواستم یک فیلم تماشاگرپسند بسازم و در وهله دوم حتما بخش سینما بودن فیلم برایم مهم بود. یعنی وقتی فیلم را می‌بینم بین پلان‌های این فیلم و پلان‌های یک سریال تفاوت قائل باشم.

وی افزود:من ذات سینمای ایران را دلی دوست دارم و خیلی حیف است که بر سر این سینمای باشکوه بخورد. ذات سینما برام مهم بود و همیشه دوست داشتم با کبریتی کوچک آشتی کنان سینما و تماشاگر را برگزار کنم. من دیدگاه خودم را از سینما جلوی دوربین بردم.

ذات سینما اینگونه است که هر کسی بر اساس دید خودش فیلم بسازد. پیام من برای مخاطب در این فیلم این بود که خوش باشید.فیلمنامه غیرخطی نوشته شد و ما بعدها که تصمیم گرفتیم فیلم را کلید بزنیم.

این کارگردان و بازیگر درباره معنای تمساح خونی و وجود فحاشی در فیلم توضیح داد: تمساح خونی یک اصطلاح و برای انسان‌هایی است که با جیب خالی ریسک‌های بزرگ می‌کنند. ما نخواستیم چنین چیزی باشد و فکر می‌کنم فحاشی وجود ندارد ولی اگر فحاشی هم در فیلم بوده است من عذرخواهی می‌کنم.جمشیدی فر بازیگر فیلم بیان کرد: من تجربه کارگردانی فیلم با آقای عزتی را داشتم و اولین نمایشی که در تیاتر بازی کردم کارگردانش آقای عزتی بودند. آن سال نیز جایزه اول بازیگری تئاتر فجر را گرفتم. من سه مار را با ایشان بازی کردم. گاهی افراد بر مبنای سلیقه خود اثری را خلق می‌کنند که کمدی شریفی است. آقای عزتی نیز بر شرافت بسیار معتقد است و اکثر کارها این موضوع را مدنظر قرار داده و اجازه نمی‌دادند من بازیگر در آن فیلم شوخی نامناسبی انجام دهم. سلیقه و نگاه ایشان این است.

پدرام افشار نویسنده این فیلم درباره پایبندی به سینمای ژانر در نوشتن فیلمنامه گفت: حضورم در این پروژه را مدیون اعتماد آقای عزتی و حجازی هستم. این فیلم کاملا به ژانر وفادار است و تلفیقی از اکشن و کمدی است. طبعا بخش عظیمی از کارهای اکشن منوط به اجرا است و آقای عزتی ایده‌هایی داشتند و با هم چک کردیم. صادقانه اینکه صددرصد فیلمنامه با اجرای آقای عزتی ارتقا یافت. فیلمنامه سکانس‌های سختی داشت که انگار کار یک کارگردان فیلم‌ اولی نبود.

جواد عزتی درباره سوالی درباره ضعف فیلمنامه در یک سوم پایانی فیلم و اینکه آیا بعد از جشنواره تغییری در آن اتفاق می‌افتد یا خیر، توضیح داد: یک سال قبل از این فیلم، فیلمنامه دیگری را می خواستم جلوی دوربین ببرم که کمدی هم نبود. درباره اکران هم حقیقتا هر کسی دوست دارد تا دقیقه نود کارش را بهتر کند. شاید در نسخه اکران مردمی دوباره تدوین کنیم اما شاید خیلی تغییر نکند.
وی ادامه داد: اگر احساس می‌شود که در یک سوم پایانی فیلم افت داشته است، باید دستی بر فیلم بکشیم. واقعیت امر این است که فیلمنامه غیرخطی نوشته شد و وقتی تصمیم بر کلید زدن فیلم‌ گرفتیم، می خواستیم که فیلمنامه را خطی بسازیم.

سخاوت‌دوست نیز درباره ساخت موسیقی اثر عنوان کرد: فکر نمی‌کردم در طول پروژه با کارگردانی مواجه هستم که کار اولش است زیرا تکلیفشان با کار مشخص بود. من نیز سعی کردم موسیقی جنبه خنده‌دار کار را تشدید نکند. ما دو رویکرد کمدی شخصیت و موقعیت را در فیلم‌ داشتیم و اکشن بودن روی فیلم سوار بود. درنتیجه موسیقی باید ریتم خوبی می‌داشت‌. متاسفانه موسیقی در سالن با دیلی شنیده می‌شد و خود این مساله که آقای عزتی نمی‌خواستند فیلم را به سمت ابتذال ببرند در آهنگسازی فیلم موثر بود.

عزتی در ادامه بیان کرد: آقای سعید آقاخانی سر فیلمبرداری سریال بودند و نتوانستند امروز اینجا باشند. فکر می‌کنم‌ اولین باری که سال ۷۹ جلوی دوربین یک سریال رفتم، دوربین آقای آقاخانی بود. یک ارتباطی به این شکل بین من و سعید آقاخانی و عباس جمشیدی فر وجود داشت. دوست عزیزی نصیحتی کرد و گفت که حتما دوستانت را برای فیلم اول خود دور خودت جمع کن و من هم از این اتفاق جواب مثبتی گرفتم.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha