کد خبر 238305
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

امروز برگزار شد؛

اولین همایش تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی

اولین همایش تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی

اولین نشست کمیته علمی همایش تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه اولین نشست کمیته علمی همایش تحول علوم پایه بر مبنای جهان بینی توحیدی در سالن مرکز تحقیقات دانشگاه شاهد با حضور اساتید و نمایندگان دانشگاه های شاهد، شهید بهشتی و امام حسین (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی اعظم خسروی دبیر علمی همایش بین المللی گفت: رسالت این همایش کشف واقعیت های هستی بر مبنای جهان بینی توحیدی است.

وی افزود: این همایش با هدف ایجاد مرزهای نوین در علوم پایه با رویکرد جهان بینی توحیدی در دانشگاه های کشور و جهان است و به قولی پاسخ به جمله «هل من ناصری ینصرنی» حضرت امام خمینی (ره) است.

دبیر علمی همایش عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۱ بحث مرجعیت علمی را مطرح فرمودند؛ ما باید به سمت تولید علمی پیش برویم که جهان مجبور باشد زبان فارسی را یاد بگیرد و این اصلا عجیب نیست چون ما پیشینه چند هزار ساله داریم.

وی ادامه داد: آنچه که این همایش دنبال می کند معنا کردن توحید در کلیه امور است تاثیر جهان بینی تولیدی در علم، مدیریت شهری، تولید، علوم تربیتی و علوم قضایی است.

خسروی افزود: این همایش ادامه دهنده دیدگاه حضرت امام ره است که فرمودند: فرق بین دانشگاه اسلامی و غربی در اینست که دانشگاه غربی به هر درجه ای هم که برسد طبیعت را ادراک میکند اما دیدگاه اسلامی طبیعت را مهار می کند.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم بارها در دیدار با نخبگان به این نکته اشاره فرمودند آنچه ما میخواهیم خلق علم ، تولید علم و آفرینش علم است و باید به نقطه ای برسیم که بتوانیم علم خودمان را به جهان ارائه کنیم گفت: ما در چارچوب این سیاست ها قدم برمیداریم و امیدواریم بر اساس این نگاه دینی توحیدی بتوانیم تحولی را در علوم پایه ایجاد کنیم.
در ادامه این مراسم هم اساتید به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

 در پایان اهم نکات مطرح شده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری تشریح شد؛ مانند علمای گذشته خودمان عمل کنیم، تلاش کنیم نشان دهیم موضوع مغفول است، شان و رسالت انقلاب اسلامی در تحول علوم پایه چیست؟ خدمات جهان بینی توحیدی به علم امروز، چالش های علوم پایه امروز،خدمات جهان بینی توحیدی، مقایسه علم در انقلاب اسلامی و نظام سرمایه داری، رابطه علم و دین در غرب، نقش مسلمانان در توسعه علوم پایه، نقد روش شناسی علم جدید، علوم پایه ( فرشی) و جهان بینی (عرشی) است،  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha