کد خبر 220968
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

با پذیرش ۳۶۴ مقاله؛

اولین همایش بین المللی روانشناسی و دین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

اولین همایش بین المللی روانشناسی و دین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روانشناسی و دین در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ۱۷ مهر در اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روانشناسی و دین با بیان اینکه سیاست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه حمایت از برگزاری همایش های علمی است، گفت: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه نیز سرآمد دانشکده های دانشگاه در برگزاری همایش های علمی ملی و بین المللی است.

وی با بیان اینکه قرارگیری دو موضوع روانشناسی و دین در کنار یکدیگر باعث ارزشمندی بیشتر این همایش شده است، ابراز امیدواری کرد: از یافته های پژوهشگران در این همایش فاخر به نحو احسن استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همه تلاش بشری برای زندگی بهتر بوده و هدف روانشناسی نیز همین موضوع است، گفت: دین و رواشناسی موضوعات مشترکی از جمله سلامت، سعادت و رستگاری را در خود دارند و باعث جلوگیری از اختلالات روانی نیز می شوند.

محمد نریمانی رئیس اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روانشناسی و دین نیز با بیان اینکه ۷۰ درصد همایش های علمی دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شده است، گفت: برای امسال نیز ۱۳ همایش علمی ملی و بین المللی توسط این دانشکده برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به انتشار هشت مجله معتبر علمی پژوهشی در این دانشکده، افزود: برگزاری همایش های علمی در دوران کرونا نیز تعطیل نشد و ما از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت در برگزاری همایش ها به صورت مجازی استفاده کردیم.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد انگیزه و پویایی محیط دانشجویی را از اهداف برگزاری همایش ها عنوان و تصریح کرد: همایش روانشناسی و دین یک همایش علمی ارزشی است و نتایج آن می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و روانی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه دین انسان را به سمت رستگاری و روانشناسی نیز به سمت سلامتی سوق می دهد، ادامه داد: دین نیز به عنوان یکی از عوامل ایمن ساز برای زندگی محسوب می شود.
سیف اله مدبر دبیر علمی اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روانشناسی و دین با بیان اینکه جهان به دنبال شبکه ای کردن علوم و دانشگاه به دنبال همین موضوع بوده و برگزاری این همایش نیز در همین راستا است، گفت: دین بر مبنای علم می تواند رشد کند و دین باید بر مدار علم بچرخد تا بتواند جامعه را روشنی ببخشد.

وی با بیان اینکه برای این همایش ۳۷۵ مقاله از دانشگاه های مختلف ارسال شده بود که ۳۶۴ مقاله مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفت، افزود: در این همایش اکثرا میان رشته ای ها وارد عمل شدند و اقدام به نگارش مقاله کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha