کد خبر 238189
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

«چالش اینستاگرام» یا تله‌ای برای باج‌گیری از زنان؟

«چالش اینستاگرام» یا تله‌ای برای باج‌گیری از زنان؟

کارشناس حقوقی فضای مجازی گفت: انتشار عکس‌های خصوص افراد در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و این موضوع مجازات سنگینی برای فرد خطا کار دارد.

علیرضا طباطبایی، کارشناس حقوقی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به باج گیری افراد به عنوان «چالش اینستاگرامی» گفت: در این چند روز اخیر باندی از افراد سودجو که از تصاویر بانوان سوءاستفاده می‌کردند، دستگیر شدند اما این موضوع تازگی ندارد.

وی ادامه داد: این افراد به بهانه اجرای «چالش اینستاگرامی» از افراد که بیشتر خانم بودند، تصاویری را می‌گرفتند و بعد از مدتی آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دادند و از آن‌ها باج گیری می‌کردند.

کارشناس حقوقی فضای مجازی با بیان اینکه شهروندان مراقب سودجویان باشند، اظهار کرد: انتشار عکس‌های خصوص افراد در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و این موضوع مجازات سنگینی برای فرد خطا کار دارد. افرادی که در فضای مجازی، عکسی را از خود منتشر کردند، باید بدانند که این عکس ممکن است روزی عمومی بشود. به هیچ عنوان نباید به افراد برای ارسال عکس‌ها، اعتماد کرد.

طباطبایی همچنین گفت: دقت داشته باشیم که نوجوانان بیشتر در معرض این خطر هستند و والیدن باید این موضوع را به فرزندان نوجوانشان گوش زد کنند، پلیس همواره از افراد آسیب دیده حمایت کرده است و افرادی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند می‌توانند روی کمک پلیس حساب باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha