کد خبر 224321
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

فروش همه نوع داروی غیر قانونی و تاریخ انقضا گذشته در فضای مجازی

فروش همه نوع داروی غیر قانونی و تاریخ انقضا گذشته در فضای مجازی

فروش اینترنتی دارو در سکوهای مختلف در فضای مجازی جدیدا رواج پیدا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بررسی‌های میدانی نشان می دهند که برخی از اقلام داروهای غیر قانونی نیز به صورت غیر مجاز در فضای مجازی قابل دسترس قرار دارند و این موضوع باعث به خطر افتادن سلامتی مردم خواهد شد.

به تازگی پلیس فتا  یک داروخانه اینستاگرامی با ۳۰ هزار قلم داروی کمیاب تاریخ مصرف گذشته را در حاشیه تهران کشف کرده بود که تاریخ انقضای آن‌ها مربوط به پنج سال قبل عنوان شده است.

آرش محبوبی، رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: ملغی شدن مصوبه توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی بدون نظارت پزشک و داروساز، اقدامی مناسب در راستای حفظ سلامتی مردم  از طریق داروهای مصرفی است.

او گفت: ما مخالف فروش و توزیع دارو از طریق فضای مجازی با نظارت دکتر داروساز نیستیم؛ اما باید پیش‌نیازهای لازم و زیرساخت‌های ضروری این امر در کشور فراهم شوند.

محبوبی بیان کرد: نباید به افرادی که سابقه خوبی ندارند، اجازه ورود به حوزه عرضه و توزیع دارو و کالاهای سلامت محور داده شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران ادامه داد: فروش و عرضه کالاهای سلامت‌محور و به خصوص داروها باید تحت نظارت پزشک و داروساز انجام شود؛ در غیر این صورت سلامت مردم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: به طور کلی چهارچوب درمان باید در اختیار وزارت بهداشت و تحت نظارت این وزارتخانه قرار داشته باشد تا علاوه بر حفظ سلامتی مردم، اطلاعات بیماران به بیرون درز پیدا نکند.

او گفت: ملغی شدن مصوبه فروش آنلاین دارو اقدامی درست و به جا بود. معتقدم که این کار باید با نظارت و از طریق کانال وزارت بهداشت انجام شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران بیان کرد: با رعایت یک سری دستورالعمل های مشخص می توان این کار را با نظارت پزشک و دارو ساز انجام داد و عرضه دارو بدین صورت از طریق فضای مجازی در اختیار مردم باشد.

دری اضافه کرد: عرضه دارو بدون نظارت پزشک و داروساز در فضای مجازی و همچنین بدون آیین نامه و ضوابط مشخص سبب بروز آسیب برای مردم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha