کد خبر 238055
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد؛

بنیاد شهید نگاهی تمدنی به عرصه هنر دارد/ یک فیلم سینمایی خوب به اندازه مجلس عزای امام حسین (ع) می‌تواند اثرگذار باشد

بنیاد شهید نگاهی تمدنی به عرصه هنر دارد/ یک فیلم سینمایی خوب به اندازه مجلس عزای امام حسین (ع) می‌تواند اثرگذار باشد

بنیاد شهید نگاهی تمدنی به عرصه هنر دارد به این معنا که مکتب حق‌پرور اسلام و سبک زندگی ایرانی را به عنوان زندگی سعادت‌بخش به جهان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، آیین رونمایی از پوسترهای آثار سینمایی گروه شاهد با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عوامل سینمایی فیلمهای «شور عاشقی»، «میرو» و «دست ناپیدا»  و رسانه ها در هتل هویزه برگزار شد.

سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست بیان کرد: از اینکه هنرمندان در جهت تحقق اهداف ذاتی بنیاد شهید کمک کرده و در حال یاری رساندن به ما هستند، تشکر میکنم. بنیاد شهید وظایفی ذاتی دارد که باید محقق شود و در این زمینه نیازمند کمک جامعه هنری در عرصه موسیقی، نمایش، سینما و... هستیم تا بتوانیم پیام شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و هیچ پیامی از زبان هنر رساتر نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در قالب هنر نمادسازی و گفتمان سازی کنیم، جریان در طول تاریخ حفظ خواهد شد و نسل‌های بعدی آن پیام را دریافت خواهند کرد؛ برای نمونه واقعه عاشورا را هنرمندان به نسلهای بعد با زبان نطق، تعزیه، شعر، فیلم و مداحی به ما منتقل کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید نگاهی تمدنی به عرصه هنر دارد به این معنا که مکتب حق‌پرور اسلام و سبک زندگی ایرانی را به عنوان زندگی سعادت‌بخش به جهان معرفی کند. تمام دنیا در حال معرفی خود از طریق داشته هایش به دنیا است؛ برخی از کشورها با تاریخ، افسانه، تکنولوژی و آنچه که دارد، خود را به دنیا معرفی کرده و اینگونه نوع نگاهش را به هستی روایت می کند. در واقع کشور ایران روایتهای قابل بیانی در گذشته تاریخی خود، مکتب اهل بیت و محصولات آن تربیت دارد و امتداد تمدنی لاینقطع در این زمینه وجود دارد .

وی ادامه داد: هم ریشه‌های تمدنی ما و هم آنچه در عرصه جهانی به مردم معرفی میکنیم، قابل روایت است. ما هم موشک و ماهواره می‌سازیم؛ اما بیش از آن، مجاهدتها در سنگر علم است که قابل بیان می‌باشد . در واقع آنچه نسلها تلاش کردند و به آن رسیدند، را باید بیان کنیم. در واقع قله ایثار شهادت است.

معاون رییس جمهور اظهار کرد:  پاداش آنکه ایثارش نزد خداوند پذیرفته شد، شهادت است؛ زمانی که خداوند میخواهد فداکاری کسی را بپذیرد، به او شهادت و سعادت ابدی اعطا میکند. داستان جهاد و ایثار منجر به شهادت برای عالم جذابیت دارد. روایت مجاهدت شهدای ما نیز علاوه بر مردم ایران،  برای مردم جهان نیز قابل عرضه است. اما آنچه اهمیت دارد این است که ما باید این موضوعات را خوب و دقیق روایت کنیم. نباید از شهدا و ایثارگران قهرمان‌های اسطوره ای بسازیم تا مردم بدانند در شهرستانها و در میان آنان افرادی بودند که در عظمت بخشی به کشور شریک بوده‌اند.

وی تشریح کرد: برای نمونه در فتنه سال گذشته که می‌خواستند تجزیه قومیتی را رقم بزنند، مجاهدت‌های مردم کرد را بیان کردیم و اینکه تهرانی ها رفتند کنار آنان جنگیدند و آن را در فیلم «اتاقک گلی» نشان دادیم. امسال از اقصی نقاط کشور نیز نقش زنان، گذشته تاریخ و حوادث روز بیان میشوند؛  همه این فیلمهای شور عاشقی، جزیره مینو و... یک داستان است؛ اما آثارشان در دو مقطع زمانی است.

دکتر قاضی زاده هاشمی بیان کرد: وظیفه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران سینما برای سینما نیست؛  بلکه بنیاد حامل پیام فرهنگی تمدن ساز است. ما آنقدر قهرمان و روایت داریم که اگر سالها آن را بیان کنیم باز هم  کم‌کاری کرده ایم. امیدوارم همه فعالان دستگاه های اجرایی و مردمی در این زمینه به ما کمک کنند. در حقیقت یک فیلم سینمایی خوب، به اندازه یک مجلس عزای امام حسین (ع) ارزشمند است. امیدوارم کارها با اخلاص انجام شود و خداوند به آن برکت دهد.

وی در پایان اشاره کرد: جریان‌سازی بیش از تعداد فیلمها برای بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha