کد خبر 248759
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

قاضی‌زاده هاشمی در دومین روز از سفر به استان بوشهر عنوان کرد؛

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده شهدا گفت: اگر استان بوشهر استان غیور مردان است این مهم در بستر غیور زنان بوشهری، دشتی، تنگستانی و جای جای این استان بزرگ اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز پنجشنبه در دیدار با همسران و فرزندان شهدا در شهرستان خورموج دشتی گفت: توفیقی است در سفر مجدد به استان بوشهر این بار در محضر همسران و فرزندان عزیز شهدا هستیم.

وی ادامه داد: خداوند رحمان انسان را در بستر زمین خلق کرد و زمین را پرورشگاه انسان قرار داد برای رسیدن به سعادت و این هم بر اساس عهدی است که ابتدا از انسان گرفته می شود و بعد به زمین فرستاده می شود و اگر انسان بتواند از تعلقات دنیوی عبور کند و بر عهد و پیمان خود به خداوند وفادار بماند آنوقت سربلند از این پرورشگاه زمین بر سرمنزل مقصود خواهد رسید.

قاضی زاده هاشمی افزود: در این بین خداوند یکسری شاگرد نابغه دارد که اینها آنقدر باهوش و استعدا هستند و آنقدر سریع طی طریق می کنند که بلافاصله نمره ممتاز می گیرند و خداوند چون میخواهد آنها الگو شوند از چهره شان رونمایی می کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: خداوند میخواهد که بشر بداند چه الگویی برای ادامه مسیر زندگی داشته باشد برای همین شهدا را الگو قرار داد اینگونه دیگران نمی توانند بگویند که شهادت برای زمان معصومین (ع) بوده و زمانه تغییر کرده است خداوند از هر شغل و منصبی و در هر عصر و زمانی انتخاب می کند از بین انسان های نابغه ای که تجار بزرگی هستند که جانشان را با خدا معامله کردند و به راستی که بهترین الگوی برای انسان در مسیر «الله» هستند.

وی ادامه داد: خدا با ما و شهدایی که با ما می زیسته اند احتجاج می کند و ما نمیتوانیم بهانه بیاوریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نکته مهم در مورد شهدا اینست که باید بدانیم پشت سر چنین فرزندان نابغه و درس خوانی چه مادر و چه همسری بوده که منجر به شکوفا شدن نبوغ آنها شده است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت آقا که می فرمایند؛ اگر شهادت قله است دامنه اش پدر و مادر شهید است تصریح کرد: در مجاهدتی که شهید کرده و توانسته است پشت کند به این عالم و به قله رسیده است در بستر تربیت این پدر و مادر و پشتیبانی این همسران به نتیجه رسیده است و البته که اینها در مقام شهید شریک اند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر نقش زنان در مسیر شهادت افزود: زنان شجاع و فرهیخته این سرزمین بعد از هزار سال از تاریخ صدر اسلام همچنان در مکتب زینبی و فاطمی ایستاده اند، در طول تاریخ پر است از زنانی که مانع شکوفا شدن فرزندان و همسران شان شده اند.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: اگر استان بوشهر استان غیور مردان است این مهم در بستر غیور زنان بوشهری، دشتی، تنگستانی و جای جای این استان بزرگ اتفاق افتاده است

وی افزود: جای سپاس و شکر دارد برای حضور چنین غیور زنانی در کشور و بنده وظیفه خود می دانم به عنوان کمترین خادم خانواده های معزز شهدا و ایثارگر تشکر کنم از این عظمت روحی و اینکه این غیور زنان همچنان پرچمدار شهدا هستند و ما هم امیدواریم در قبال شان وظایفمان را به خوبی انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش دولت و مجلس محترم در اعطای اعتبارات به بنیاد شهید بیان کرد: در این دوسال اعتبارات ما چندین برابر شده و این توجه ویژه دولت آیت الله رئیسی به خانواده شهداست.

وی در خصوص فعالیت بیمه دی در استان بوشهر اظهار کرد: در این دو سال سرانه بیمه تکمیلی ما نزدیک به ۳ برابر شده و در سال گذشته صد درصد منابع به بیمه پرداخت شده است و بیمه دی هم به روز پرداخت کرده است چرا که ما نمیپذیریم دولت و مجلس به زحمت، تامین منابع کنند ولی آن رضایتمندی مدنظرشان حاصل نشود.

قاضی زاده هاشمی در پایان از خانواده ایثار و شهادت خواست که دعا کنند تا مجموعه بنیاد شهید بتوانند خادمان بهتری برای خدمتگزاری باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha