کد خبر 245718
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

دلمان به حضور شهید کاظمی در تمام مراحل فیلم قرص بود

دلمان به حضور شهید کاظمی در تمام مراحل فیلم قرص بود

نویسنده فیلم «احمد» گفت: همه عوامل فیلم سینمایی «احمد» دلشان به حضور شهید کاظمی در تمام مراحل ساخت فیلم قرص بود و با تمام مشقات خاص ساخت این پروژه سینمایی، برای تیم تولید پروژه ای با قوت قلب بود.

رضا محبی نوری، نویسنده فیلم سینمایی «احمد» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره اولین تجربه نویسندگی برای فیلم سینمایی و شرکت در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: در واقع میتوانم بگویم فیلمنامه سینمایی « احمد» با پژوهش و تحقیقات امیرعباس ربیعی نگارش شد و بعد از آنکه به حوزه هنری طرح اولیه ارائه شد، همکاری ما اینگونه رخ داد. چندین بار فیلمنامه بازنویسی شد و در این پروسه سعی کردیم از پژوهش و دیدن مستندات راجع به زلزله بم غافل نشویم.

نویسنده فیلم سینمایی «احمد» ادامه داد: همانطور که میدانید این فیلمنامه بر بستر واقعیت نگارش شده است و دو خط اصلی دارد که یکی زلزله بم و دیگری پرداختن به شخصیت شهید کاظمی است که این دو کل فیلمنامه را تشکیل داده اند. در واقع در فرایند نگارش فیلمنامه برای اینکه سوژه دراماتیک شود تغییراتی انجام دادیم اما سعی کردیم که اینها به شخصیت شهید کاظمی صدمه ای نزند. و به اصطلاح بیشتر از آنکه داستان‌سازی کنیم، داستان‌پردازی کردیم و خوب از موضوع اقتباس از واقعیت بهره ببریم.

وی اظهار کرد: انتخاب بازیگر بیشتر به کارگردان مربوط میشد اما این را بگویم که یکی از فاکتورهای اصلی برای ایشان نزدیکی چهره بازیکر به شخصیت شهید کاظمی بود که در نهایت تینو صالحی برای این نقش انتخاب شد و خوب خداروشکر انتخاب خوبی بود چراکه هم به لحاظ ظاهری به شهید کاظمی نزدیک بودند و هم اینکه بازیگر توانایی است و توانست نقش را خوب دربیاورد.

دلمان به حضور شهید کاظمی در تمام مراحل فیلم قرص بود

محبی نوری گفت: میتوانم بگویم ساخت فیلم احمد در تمام مراحلش یکی از سخت ترین و پر چالش ترین کارها بود چون باید صحنه های فیلم را به حادثه زلزله بم نزدیک میکردیم و از طرفی هم این داستان در بیست سال قبل اتفاق افتاده بود و همچنین پرداختن به شخصیتهای قهرمان نیز بسیار دشوار بود چراکه هنوز بسیاری از افراد زنده هستند و می‌توانند نظرات متفاوتی داشته باشند. این نویسنده افزود: یکی از چالش‌های دیگر ما پرداختن به شخصیت شهید کاظمی بود چراکه بدون تردید ایشان یکی از مهمترین فرماندهان ایران هستند که شخصیتی موثر بوده اند و حالا ما باید تمام وجوه بالای شخصیتی ایشان را در یک شبانه روز به مخاطب عرضه می کردیم که این کار را سخت‌تر میکرد. در نهایت تصمیم بر آن شد که بیشتر به مدیریت بحران ایشان و نحوه تصمیم گیری در زمانی که حتی با نظرات متفاوت و مخالف برای حل بحران مردم مواجه شده بود و البته به مردم‌داری ایشان نیز پرداختیم.

نویسنده فیلم «احمد» اظهار کرد: در نهایت باید این را اشاره کنم که همه عوامل دلشان به حضور شهید کاظمی در تمام مراحل ساخت فیلم قرص بود و با تمام مشقات خاص ساخت این پروژه سینمایی، برای تیم تولید پروژه ای با قوت قلب بود. امیدوارم خود شهید کاظمی هم از تلاش های بچه های گروه راضی باشند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha