کد خبر 237990
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

معاون غذا و دارو دانشگاه بوشهر:

مشکلات ثبت شیر خشک در سامانه «تی‌تک» برطرف شود

مشکلات ثبت شیر خشک در سامانه «تی‌تک» برطرف شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به مشکل متصدیان داروخانه های این استان برای ثبت درخواست شیرخشک در سامانه تی‌تک مسوولان مربوطه برای حل آن تدبیر کنند.

به گزارش گروه استانی حیات، یحیی رضایی روز سه شنبه اظهار کرد: ثبت در سامانه تی‌تک زمان بر و هزینه بر است و بخشی از هزینه شیر خشک‌ تحت عنوان یارانه در سامانه باقی مانده و داروخانه امکان دریافت آن مبلغ از مراجعه کننده را ندارد .

وی بااشاره به اینکه زمان پرداخت مطالبات داروخانه ها هم در مورد باقی مانده مبلغ یادشده مشخص نیست افزود: یکی دیگر از مشکلات داروخانه‌ها ثبت در سامانه بیمه سلامت است که موجب می‌شود نقدینگی داروخانه‌ها برای تامین شیرخشک محصور بماند.

رضایی تصریح کرد: اگر بیمه سلامت که متولی این امر است یاری نرساند داروخانه‌ها در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: گره این مشکل به دست بیمه سلامت و با پرداخت بدهی‌های خود حل خواهد شد تا مردم بتوانند از ظرفیت داروخانه‌ها استفاده بیشتری کنند.

رضایی ادامه داد: زمان پرداخت هزینه شیر خشک‌ از طرف داروخانه‌ها محدود بوده اما پیگیر این موضوع هستیم در صورت امکان مدت زمان آن افزایش یابد تا توان مالی آن‌ها افزایش یافته و در نتیجه در خصوص خرید و تامین شیر خشک با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: تولید و توزیع شیرخشک در حال حاضر وضعیت مطلوبی پیدا کرده و کلیه شرکت‌های توزیع‌کننده به اندازه کافی شیر خشک جهت توزیع در داروخانه های استان موجود دارند.

رضایی اضافه کرد: از ۱۵۴ داروخانه موجود در استان بوشهر که از شاخص ملی بیشتر است، ۲۶ داروخانه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha