کد خبر 237803
۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خبر داد:

اعزام حداکثری راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند + فیلم

اعزام حداکثری راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند + فیلم

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: اعزام حداکثری راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری ستاد راهیان نور کشور صبح امروز نهم بهمن‌ماه با حضور سرهنگ روح‌الله محمدحسین‌زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و جمعی از اصحاب رسانه در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

سرهنگ محمدحسین‌زاده در ابتدای این نشست ضمن بزرگداشت سالروز شهادت شهید حسن باقری و عملیات والفجر ۸ گفت: امیدواریم امسال بتوانیم میزبان خوبی برای آن شهدا باشیم. اعزام  حداکثری راهیان نور از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۲۲ اسفندماه خواهد بود. در طول سال میزبان زایران در ۷ استان میزبان راهیان نور هستیم.  در ایام اردوهای راهیان نور  خوزستان، ایلام، هرمزگان و بوشهر توسط سپاه، ارتش و فراجا میزبان زائران راهیان نور در ۳۶ یادمان دفاع مقدس و ۷۶ مرکز اسکان به تمام زایران خدمات می‌دهند. 

وی در ادامه افزود: ۱۱۰هزار نفر شب خواب در استانهای میزبان، آمادگی پذیرش زائران شهدا را دارند و در شان آنان به زایران خدمات می دهند. ما راهیان نور دانش‌آموزی را به صورت جاری  داریم که توسط وزارت اموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش اموزی در سازمان بسیج مستضعفین در حال اقدام است. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور بیان کرد: برای راهیان نور در تمامی سطوح جلسات مختلفی داشتیم.  ریاست ستاد؛ سردار کارگر نگاهی جدی و بلندی به موضوع راهیان نور دارند و در تمام سطوح جلساتی برگزار کردند و امروز همه امکانات کشور شامل دولت و نیروهای مسلح  پای کار این مجموعه استو خدمات جدی خواهیم داد.

وی اضافه کرد: محدوده جغرافیایی راهیان نور از یادمان والفجر۸ در استان خوزستان شروع و تا یادمان کربلای ۱ در استان ایلام قرار دارد و میزبانی را انجام خواهیم داد. قرارگاه مشترک در اهواز فعالیتش شروع شده است، دراینجا ۱۱ نهاد فعال هستند. در استان بوشهر بیمارستان زیرزمینی جزیره خارک، کشتی سوخته خارک و موزه دریانوردی و اخیرا یادمان پیشرفت را ابلاغ کردیم . یادمان های استان هرمزگان جزیره لارک، شهدای گمنام هویزه و شهدای ایرباس و ناوهای رسمی  نداجا است. ستاره خلیج فارس ، مجموعه ایزوایکو و مجموعه های نیروهای مسلح و دریایی  وجود دارد و زایران می‌توانند از آن بازدید کنند.

سرهنگ محمدحسین‌زاده با بیان اینکه مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بهره‌برداری از سه یادمان را برعهده دارد، در دو مرکز اسکان خدمات می‌دهد و یک مرکز بصیرتی، سه نمایشگاه رسته‌ای را مدیریت می‌کند و سپاه هم بهره‌برداری از ۲۳ یادمان را برعهده دارد، تاکید کرد: قرارگاه سپاه و بسیج در ۷۴محل اسکان خدمت ارائه می‌دهد. سه رزمایش فرهنگی بصیرتی و دو نمایشگاه تخصصی رشته‌ای را برعهده دارد. مجموعه فراجا یک یادمان برعهده دارد و وظیفه خطیر امنیتی انتظامی را برعهده دارد و امسال با تمهیدات جدی‌تری ظاهر می‌شوند.

وی در این خصوص یادآور شد: موسسات مردم نهاد هم چندین یادمان برعهده دارند ما در تمام ۳۱ استان و سپاه موضوع کاروان‌ها به‌صورت خودرو شخصی را داریم که زائران شخصی هم می‌توانند ثبت نام کنند و از این امکانات استفاده کنند. مجموعه‌های مردم هم این را دارند و ستاد خودرو شخصی حسن باقری فعال خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه تصریح کرد: یازده هزار نفر از بازه دهم آبان تا دهم اذر ثبت نام برای اعزام کردند. قریب ۱۳۷هزار نفر خادم الشهید داریم که با اینها مواجهه مستقیم داریم. این ظرفیت بسیار خوبی است که در تمام مشکلات به نظام کمک می کند. ۶هزار و ۳۵۵نفر خواهر و برادر در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دوره های توانمندسازی، آموزش و توجیه برای این خادمین صورت گرفته و به زائران خدمات می دهند.

وی درباره موضوع روایتگری و شبکه راهیان اظهار کرد:این افراد ساماندهی، بازآموزی، توجیه و ‌محتوایشان به‌روز شده و 3هزار نفر راوی استقراری و دو هزار راوی جوان مشغول هستند. یک شبکه بزرگ راویان داریم که آنان در اتوبوس ها به کارگیری خواهند شد. مبلغین راهیان نور هم جدی است که این افراد به موضوعات مختلف بسیار کمک می کنند و محتوایشان بروز شده است و هر ساله آموزشهایی برای آنان گذاشته می شود.

سرهنگ محمدحسین‌زاده همچنین اظهار کرد: هر کاروانی از مبدا به مقصد باید یک مدیر کاروان، یک مبلغ، یک نیروی نظامی همراه کاروان  باید داشته باشد. حوزه های علمیه کمک جدی به ما میکنند و بسیج طلاب مسئولیت ساماندهی و مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مرکز رسانه‌ای «شهید رهبر» در راهیان نور فعال می‌شود که خادمان راهیان نور می‌توانند به این مرکز کمک جدی کنند، خاطرنشان کرد: مرکز چند رسانه‌ای، طراحان، رادیو پلاک و جهاد خبری شهید رهبر را در عرصه رسانه ای داریم.  پویشهایی هم مانند «به نیابت آقا مرتضی» یا شهید مرتضی آوینی را فعال کرده و دعوت می‌کنیم که رد این پویش شرکت کرده و آثار خود را ارسال کنند. عزیزان از سامانه ره نور یا 096313 می‌توانند اثارشان را ارسال کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه افزود:  این پویش بیستم اسفندماه در روز ملی راهیان نور برگزار و به آثار برگزیده هدایا اهدا می‌شود. طرح «به نیابت شهدا» با نیت شهید آرمان علیوردی نام گرفته است. همه زائران می‌توانند به نیت یک شهید در راهیان نور شرکت کنند. این طرح نیز طرحی جدی و ملی است تا مردم با آرمان‌های امام و شهدا و حاج قاسم تجدید پیمان کنند. 

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: کتاب عکس شهدای مدافع حرم هم امسال در روز ملی راهیان نور رونمایی خواهیم کرد و در حال آماده‌سازی است. جشنواره عکس راهیان نور ویژه بانوان بنام شهیده فائزه رحیمی نام‌گذاری شد که افراد آثارشان را می‌توانند از طریق همین سامانه ره نور یا شماره 09613 ارسال کنند. اختتامیه هجدهمین جشنواره ره اورد سرزمین نور را داریم که شصت هزار اثر برای آن ارسال شده است.  

سرهنگ محمدحسین‌زاده اضافه کرد: روز ملی راهیان نور بیستم اسفندماه در سالن شهید باکری شهرستان خرمشهر برگزار و از همه زائران دعوت می‌کنیم که میزبانشان باشیم. ویژه برنامه یک شب رزمندگی را هم خواهیم داشت. 

وی درباره دیگر برنامه‌ها یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان نور ویژه نخبگان اقشار را خواهیم داشت. ویژه برنامه حس پروانگی را نیز رسانه‌ای خواهیم کرد، ۱۴ افرادی که در راه شهدا کار می‌کنند در راهیان نور امسال شرکت خواهند کرد. گروه نمایش خیابانی در یادمان ها و قرارگاه ها، برنامه فرهنگی-تربیتی سنگرآسمان ویژه کودکان است و زائرانی که فرزندی دارند می توانند با آسودگی به زیارت برسند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور همچنین گفت: رونمایی از شعار سال در روز ملی راهیان و تمبر یادبود، رویداد اردویی کارگاهی لشگر فرشتگان برای نقش بانوان در اندیمشک و … از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری اردوهای راهیان نور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha