کد خبر 237742
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

۲۵ واحد غیر مجاز ضایعاتی در جنوب تهران پلمب شد

۲۵ واحد غیر مجاز ضایعاتی در جنوب تهران پلمب شد

شهردار منطقه ۱۵ گفت: ۲۵ واحد غیر مجاز جمع آوری و تفکیک پسماند خشک در سطح نواحی این منطقه با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط شناسایی و پلمب شد.

 به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد شیری یکشنبه با اشاره به اینکه فعالیت واحدهای غیرمجاز جمع آوری ضایعات و پسماند علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر و ایجاد نازیبایی، از نظر بهداشتی نیز مشکلات زیست محیطی بی شماری را ایجاد می‌کند، گفت: همچنین این واحدها اکثراً کودکان کار و اتباع غیرمجاز را بکارگیری می کنند که از جهات مختلف با قوانین مغایرت دارد.

وی افزود: به همین منظور ۲۵ واحد ضایعاتی غیر مجاز خرید، فروش پسماند خشک و نیز سه خودرو غیرمجاز جمع‌آوری پسماند در چند مرحله طی ۲ هفته گذشته در سطح نواحی یک، ۲، چهار و ۶ پس از شناسایی و تحویل اخطاریه کتبی به واحدهای مذکور با اخذ حکم دادستانی پلمب شد.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: در این طرح هشت واحد در خیابان خاوران، ۶ واحد در محله هاشم آباد، ۲ واحد در خیابان شهید ناصری، چهار واحد در خیابان شهید رضایی، یک واحد در محله مشیریه و همچنین یک واحد در مسگرآباد پلمب شد.

وی اضافه کرد: بسته شدن مراکز غیر مجاز در سطح منطقه ۱۵ با توجه به تهدیدات زیست محیطی و بهداشتی عمومی همراه با اخذ مجوز های لازم در راستای تحقق شعار «تهران شهر تلاش و سر زندگی» و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان جنوب شرق تهران انجام می شود.

۱۵ هزار نهال به نیت شهدای گرانقدر در بوستان جنگلی لویزان کاشته شد

شهردار منطقه چهار پایتخت از کاشت ۱۵ هزار نهال به نیت ۲۴ هزار شهید پایتخت در محدوده بوستان جنگلی لویزان خبر داد.

علی اصغر کمالی زاده با بیان اینکه کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت امروز برگزار شده، افزود: همزمان در این روز و به نیت شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و با حضور خانواده معظم شهدا و دانش آموزان، ۱۵ هزار اصله نهال در بوستان جنگلی لویزان غرس شد.

وی کاشت درخت به نیت هر شهید را الگوی مناسبی در جهت توسعه فضای سبز دانست و بیان کرد: امیدواریم با زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا و تلفیق آن با فرهنگ زیبای کاشت درخت توانسته باشیم سهم کوچکی از وظیفه خود را به شهدا ادا کرده و شاهد افزایش سرانه فضای سبز منطقه نیز باشیم.

شهردار منطقه چهار خاطر نشان کرد: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت امروز ساعت ۱۰ صبح با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ دوستی با محیط زیست به طور همزمان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha