کد خبر 237708
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

رئیس سازمان فضایی کشور خبر داد:

قرار گرفتن ماهواره‌های ایرانی در مدار بیضوی با ارتفاع کمینه ۴۵۰ کیلومتر + فیلم

قرار گرفتن ماهواره‌های ایرانی در مدار بیضوی با ارتفاع کمینه ۴۵۰ کیلومتر + فیلم

رئیس سازمان فضایی کشور از قرار گرفتن موفق ماهواره مهدا و دو نانو ماهواره کیهان ۲ و هاتف ۱ در مدار بیضوی با ارتفاع کمینه ۴۵۰ کیلومتر و ارتفاع بیشینه ۱۱۰۰ کیلومتری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به ارسال سه ماهواره تحقیقاتی ایران به فضا اظهار کرد: ماهواره های مهدا، کیهان ۲ و هاتف ۱ را از پایگاه امام خمینی (ره) با موفقیت در مدار بیضوی با ارتفاع کمینه ۴۵۰ کیلومتر و ارتفاع بیشینه ۱۱۰۰ کیلومتری زمین فرستاده شد.

وی بیان کرد: ماهواره مهدا ماهواره‌ای تحقیقاتی است که مراحل طراحی، ساخت، تجمیع و آزمون آن در پژوهشگاه فضایی ایران انجام شده و نانو ماهواره‌های کیهان ۲ و هاتف ۱ نیز توسط شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) طراحی و آماده پرتاب شده‌اند.

رئیس سازمان فضایی کشور افزود: ماهواره مهدا، یک ماهواره ۳۲ کیلوگرمی از سری ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران است که به‌منظور آزمایش زیرسامانه‌های توسعه‌یافته ماهواره‌ای طراحی و ساخته شده‌اند.

سالاریه همچنین گفت: مأموریت اصلی این ماهواره، بررسی صحت عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ در تزریق چندگانه محموله‌های فضایی در مدار پائین زمین و ارزیابی عملکرد برخی از طراحی‌های جدید و قابلیت اطمینان فن‌آوری‌های بومی در فضا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha