کد خبر 237672
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تشریح اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از افزایش موش‌ها در پایتخت

تشریح اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از افزایش موش‌ها در پایتخت

عضو شورای شهر تهران، درباره افزایش حیوانات موزی در بخش‌های مختلف پایتخت، از اقدامات پیشگیرانه شهرداری و شهروندان برای مقابله با این مشکل بزرگ صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، با توجه به افزایش و دیده شدن حیوانات موزی در سطح شهر تهران، این سوال ایجاد شد که علت اصلی این ماجرا از کجا نشأت می‌گیرد و چه اقداماتی برای جلوگیری از آن توسط شهرداری صورت گرفته است.

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در این باره گفت: شهرداری در ساختار مدیریتی وظیفه‌ای دارد که تردد حیوانات موزی را پیگیری کند و نهادهایی از جانب شهرداری برای حل این معضل در حال تلاش هستند.

تشریح اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از افزایش موش‌ها در پایتخت

وی ادامه داد: شهروندان نیز باید اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش حیوانات موزی مثل موش‌ها را انجام دهند، به‌عنوان مثال، زباله‌ها و پسماندهایی که به نوعی برای این حیوانات خوراکی محسوب می‌شوند، توسط شهروندان به حداقل برسد و این زباله‌ها در سطح شهر رها نشود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به طعمه‌گذاری‌های متعدد برای کاهش حیوانات موزی، بیان کرد: صنوف خوراکی‌ها و میوه فروشی‌ها به نحوی زباله‌هایشان را مدیریت کننند و در اختیار شهرداری قرار دهند که موجب افزایش موش در سطح شهر نباشیم.

عباسی همچنین گفت: شهرداری نیز برای جلوگیری از زاد و ولد حیوانات موزی اقدامتی مثل، تله‌گذاری، شناسایی کولونی این حیوانات اقداماتی را انجام داده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha