کد خبر 237608
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

بررسی آخرین ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق

بررسی آخرین ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه روند رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه را در این کمیسیون تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: گزارشی که اکنون در صحن مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است، طبق آئین‌نامه باید در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده باشد. این گزارش اکنون کاملا مورد اشکال است چرا که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: وظیفه نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به شخص دیگری نیست و لذا بررسی این گزارش برای رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه اکنون قابل قبول نیست.

در ادامه محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: از آنجا که ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه بسیار زیاد بود و هم از جهت شکلی و هم از لحاظ نگارشی موارد متعددی بود و از سوی دیگر برای اولین‌بار هیات عالی نظارت علاوه بر ایرادات در خصوص مغایرت‌ها در بحث عدم انطباق نیز مواردی را مطرح کردند مباحث خیلی طولانی بود.

وی در ادامه بیان کرد: به همین دلیل به جهت زمان‌بر بودن رسیدگی به این ایرادات اعضای کمیسیون تلفیق با بیش از ۹۱ درصد رای موافقت کردند تا هیات رئیسه کمیسیون به همراه کمیته‌های تخصصی کمیسیون به موارد ارجاعی از شورای نگهبان رسیدگی کنند و لذا براساس رای اعضای کمیسیون گزارش اکنون هیچ مشکلی از نظر آیین‌نامه‌ای ندارد و قابل رسیدگی در صحن مجلس شورای اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha