کد خبر 236903
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

رئیس فراکسیون‌ ایثارگران مجلس در گفتگو با «حیات»:

کار بزرگ مجلس یازدهم در بحث ایثارگران/ پیگیری تبدیل وضعیت برای ورودی‌ سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

کار بزرگ مجلس یازدهم در بحث ایثارگران/ پیگیری تبدیل وضعیت برای ورودی‌ سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اقدامات بزرگ مجلس یازدهم در بحث ایثارگران گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی مکلف باید برنامه داشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگان مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص اقدامات صورت گرفته در مجلس برای ایثارگران اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳ در خصوص بحث ایثارگران و مجموعه افراد تحت پوشش بنیاد شهید، چند مطلب را مورد توجه قرار دادیم، هم احکامی که برای سال ۱۴۰۲ بود، را تکرار کردیم و هم بحث مسکن، خودرو و اشتغال را اضافه کردیم. همچنین حقوق و مزایای ایثارگران نیز افزایش‌هایی را داشت.

وی ادامه داد: اما دو-سه حکم کمبود داریم که برای سال ۱۴۰۳ این را دوباره در صحن پیگیری کنیم؛ یکی مساله بدهی‌های بنیاد شهید به شرکت‌ها و بخش‌هایی که خدمات ارائه کرده‌اند. این بدهی حدود ۴۵ همت است که باید برای آن فکری کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگان مجلس همچنین تاکید کرد: در مورد یک درصد مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که دستگاه‌هایی اجرایی مکلف به هزینه در این خصوص هستند و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در مورد بحث تبدیل وضعیت ایثارگران برای ورودی‌های بعد از بهمن ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ باید تمام تلاش‌مان را در صحن انجام دهیم که به نتیجه مطلوب دست یابیم.

امیرآبادی همچنین گفت: مجلس یازدهم در بحث ایثارگران کار بزرگی انجام داد و پیشنهاداتی که این حوزه ارائه‌ می‌شد، مورد تصویب قرار می‌گرفت. جا دارد از همکاران بنیاد شهید و مجلس در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه ایثارگران، تشکر کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha