کد خبر 236695
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

معاون‌حقوقی رئیس‌جمهور در گفتگو با «حیات»:

حادثه تروریستی کرمان در دیوان داوری ایران و آمریکا بررسی می‌شود

حادثه تروریستی کرمان در دیوان داوری ایران و آمریکا بررسی می‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: شکایت ما از دخالت آمریکا در امور داخلی ایران به واسطه حمایت از تروریست‌های داعشی در دیوان داوری ایران و آمریکا بررسی می شود.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، و در پاسخ به سوالی در رابطه با پیگیری حقوقی حادثه تروریسی اخیر کرمان در مجامع بین‌المللی گفت: همانطور که اشاره کردید، گروه‌های عامل در اینگونه اقدامات ماهیت تروریسستی دارند و در رابطه با آها بیش از اینکه فعالیت حقوقی بین‌المللی موثر باشد پاسخ قاطع عملی که خوشبختانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت موثر است.

وی ادامه داد: در رابطه با این گروه‌های تروریستی دو دسته اقدامات می‌تواند صورت بگیرد. دسته اول اقدامات شامل شناسایی، معرفی و محاکمه آنها به عنوان مجرم در داخل کشور است که در دستور کار مقامات قضایی قرار  گرفته است. دسته دوم اقداماتی است که معطوف به پشتیبانی آمریکایی‌ها و سایر کشورهایی است که با نظام جمهوری اسلامی ایرالن دشمنی دارند و در این زمینه مواردی توسط وزارت امور خارجه در حال پیگیری است. ما هم بر حسب مورد اقدامات حقوقی لازم را ان‌شاءالله انجام خواهیم داد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با روند و ماهیت حقوقی این اقدامات گفت: ما راجع به مداخله امریکا در امور داخلی‌مان در مجامع حقوقی بین‌المللی پرونده مفتوح داریم. طبق بیانیه الجزایر -که یک سند بین‌المللی بین ایران و امریکاست- آمریکایی ها متعهد شده‌اند که در امور داخلی ایران، اعم از امور نظامی و سیاسی و دخالت نکند. از نظر ما آمریکایی‌ها که حامی تروریست‌هایی همچون داعش هستند باید در مقابل اقدامات آنان پاسخگو باشند.

دهقان همچنین گفت: همه این موضوعات در پرونده مفتوحی که ما در دیوان داور ایران و آمریکا مطرح است. شکایت ما از دخالت آمریکا در امور داخلی ایران در آن دیوان بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha