کد خبر 236549
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

قالیباف کنگره بزرگداشت شهدای نهاجا:

نیروی هوایی ارتش به شعار «ما می‌توانیم» معنا بخشید

نیروی هوایی ارتش به شعار «ما می‌توانیم» معنا بخشید

رئیس مجلس با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در دوران طاغوت وابسته‌ترین نیروی نظامی ما به امریکا بود و همه فکر می‌کردند که این نیرو پس از انقلاب دیگر ادامه پیدا نمی‌کند، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با ایمان به خدا به شعار «ما می‌توانیم» و «خودکفایی» که مرحوم امام (ره) بر آن تاکید داشتند، معنا بخشی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، کنگره بزرگداشت شهدای نهاجا و 63 شهید دانشگاه هوایی شهید ستاری، صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و خانواده‌های معزز شهدا در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران برگزار شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در با ابراز خشنودی از حضور در جمع خانواده‌های شهدا و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران گفت: امروز می‌خواهم به عنوان یک راوی کوچک از روزهای رزم، روی سخنم را با جوانان عزیزمان قرار دهم، چرا که آنان باید بدانند که امروز عظمت انقلاب اسلامی و عزت این ملت از چه مسیری حاصل شده است.
 
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی‌ها در نیروی هوایی ارتش در دوران پیش از انقلاب گفت: آن‌ها به نیروی‌هوایی ارتش نگاه ویژه‌ای داشتند و می‌خواستند نیروی هوایی ارتش را بر اساس خواسته‌های خودشان تربیت کنند. اما خواست خداوند بر این بود که دقیقا همین نیرو، اولین نیرویی شد که حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با امام امت بیعت کردند و این نشان افتخار بزرگی است برای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در سال اول آغاز جنگ تحمیلی در کشور وجود داشت تصریح کرد: من فکر می‌کنم اگر تلاش‌های نیروی هوایی و بمباران‌های هوایی نمی‌بود شاید دشمن موفق می‌شد که کرخه عبور کرده و حتی ورودی خوزستان از اندیمشک را مسدود کند. اما این مجاهدت‌های نیروی هوایی قهرمان ما بود که زمینه امکان‌پذیر شدن دفاع را فراهم کرد.

وی همچنین اظهار کرد: اینکه دشمن تا بن دندان مسلح ما در دوران دفاع مقدس نتوانست به یکی از اهداف مصرح و مهمش یعنی توقف صادرات نفت ایران دست پیدا نکرد، قطعا در نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی است.

قالیباف با اشاره به خاطره اولین برخورد و آشنایی خود با شهید عباس بابایی در دفاع مقدس افزود: شهید بابایی در زمان عملیات خیبر مسئول عملیات نیروی هوایی ارتش بود در دیدار اول آنچنان تواضعی از خود نشان می‌داد که قبل از معرفی ایشان برای من غیرقابل تصور بود ایشان همان خلبان زبده‌ای باشد که نامش بر سر زبان‌هاست.

وی با اشاره به شهادت شهید بابایی پس از صرف نظر از عزیمت به سفر حج در روز عید قربان ادامه داد: همانطور که شهید سلیمانی فرمود: «انسان اول باید شهید بشود تا شهید بشود» زندگی این شهدای والامقام و نشان افتخار ابدی که بر سینه دارند مصداق بارز این جمله شهید سلیمانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در دوران طاغوت نیروی هوایی وابسته ترین نیروی نظامی ما به امریکا بود. به طوری که همه قطعات هواپیماها برای تعمیر باید به دست مستشاران آمریکایی می‌رسید. از این رو همه فکر کر می‌کردند که نیروی هوایی پس از انقلاب دیگر ادامه پیدا نمی‌کند. اما نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با ایمان به خدا به شعار «ما می‌توانیم»  و خودکفایی که مرحوم امام (ره) بر آن تاکید داشتند معنا بخشی کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ثمره این اتکای نیروی هوایی بر باورهای قرآنی و امت اسلامی این عظمت و اقتداری است که امروز ایران اسلامی از آن برخوردار است و می‌بینیم که امروز امید جهان اسلام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha