کد خبر 236545
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

کولیوند در همایش بین‌المللی حمایت از فلسطین:

اقدامات اسرائیل نقض آشکار کنوانسیون ژنو است

اقدامات اسرائیل نقض آشکار کنوانسیون ژنو است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هدف قرار دادن بیمارستان‌ها؛ نیروهای درمانی و خبرنگاران از سوی اسرائیل نقض روشن معاهده ژنو است.

به گزارش خبرنگار حیات؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در ابتدای همایش بین‌المللی بشر دوستانه حمایت از فلسطین(غزه) ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این رویداد، به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های اصلی غزه نابود شده و غیرنظامیان این منطقه تحت فشار گرسنگی اجباری و محاصره هستند؛ مراکز و مکان‌های غیرنظامی از جمله نهادهای امدادرسانی و درمانی، به اهداف جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.  بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه هدف حملات عامدانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند. از سوی دیگر تا اخبار غزه (به صورت کامل) منتشر نشود، مفاد کنوانسیون ژنو(همچنان) کاملا نقض می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اخذ تصمیم‌های درست در این برهه زمانی درباره غزه، تصریح کرد: تلاش نهادهای بین‌المللی تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است؛ تاخیر در ارسال مواد غذایی و دارو سبب شده شرایط غزه وخیم شود؛ سوخت در غزه وجود ندارد ‌و بیمارستان‌ها قادر به فعالیت نیستند. از این رو ما امروز باید فکری برای کمک‌رسانی به غزه بکنیم. باید مانند آفریقای جنوبی گام عملی برداشته و برای توقف تجاوز به مردم فلسطین به‌ویژه غزه اقدام فوری انجام دهیم؛ ما باید محکم بایستیم و امروز باید از حرفه و شغل خود دفاع کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با تقبیح اقدامات صهیونیست ها خاطرنشان کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است و جامعه بشری را در معرض خطری نوین قرار داده است.

وی در ادامه محورهای این نشست را اینگونه تشریح کرد: نخست، نحوه امدادرسانی به مجروحان در غزه، دوم نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه، سه تلاش برای تقویت دیپلماسی بشردوستانه، سوم حفظ امنیت نیروهای امدادرسان و چهارم ایجاد صندوق بین‌المللی برای کمک به غزه و پنج، پیگیری حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اهداف کلان این همایش است.

کولیوند همچنین در پایان تاکید کرد: این کنفرانس باید به یک بیانیه عملیاتی ختم شود تا گامی مثبت در جهت کمک به مردم غزه برداشته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha