کد خبر 236515
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛ 

کدام ایثارگران خودروهای داخلی و خارجی دریافت می‌کنند؟

کدام ایثارگران خودروهای داخلی و خارجی دریافت می‌کنند؟

شرایط تخصیص خودروهای داخلی و خارجی به جانبازان، یکی از سوالاتی است که برای برخی از این عزیزان مطرح است. در این گزارش، به این سوال پاسخ می دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ «چه زمانی طرح خرید خودروی ایثارگران آغاز می شود؟»، «آیا طرح تخصیص خودرو به جانبازان مشمول جانبازان زیر ۲۵ درصد هم می شود؟»، «بنده جانباز ۲۵ درصد هستم آیا به من خودرو تعلق می گیرد؟» و... 

اینها برخی از سوالات جانبازانی است که در این گزارش به آنها پاسخ می دهیم.

قرعه خودروی وارداتی به نام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد افتاد 

با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت دولت، خودروی وارداتی به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد تخصیص می یابد.

در این طرح، ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدا برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا قطع یا دو دست قطع و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار یورو در نظر گرفته شده است.

جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد هم اکنون چشم انتظار اصلاح مصوبه هیات وزیران هستند. بنابراین به این گروه از جانبازان هنوز خودرویی اختصاص نیافته است. اسامی جانبازان مشمول این طرح ازسوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارت صمت ارسال شده و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد فعلا نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند.

خودروهای داخلی به جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد رسید

جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی مورد تأیید کمیسیون پزشکی با اولویت درصد جانبازی و نیز آزادگان، فرزندان و همسران شهید معلول به تشخیص کمیسیون پزشکی می‌توانند از طرح خودروی داخلی بهره‌مند شوند که برای هر کدام از این افراد ۲۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است.

در طرح اعطای خودروی داخلی به جانبازان مشمول تنها وام ۲۵۰ میلیون تومانی واگذار می‌شود و متقاضی موظف است مابقی مبلغ خودرو را شخصاً پرداخت کند. از این رو  پس از اعلام جانبازان دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید لیست افراد به وزارت صمت ارسال شده است. بنابراین جانبازان مشمول این طرح نیز نیازی به ثبت نام و مراجعه ندارند و تاکنون، این گروه پیامک ثبت نام و تکمیل وجه را دریافت کرده اند. 

سبد سایپا و ایران خودرو برای جانبازان 

ایران خودرو برای جانبازان مشمول، خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک و خودروسازی سایپا، شاهین و کوئیک اتوماتیک را با موعد تحویل ۶۰ روزه در نظر گرفتند. این در حالی است که ارسال پیامک به جانبازان معزز ازسوی خودروسازان از مهرماه آغاز شد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha