کد خبر 230110
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

«حیات» گزارش می دهد؛

آخرین خبر از واردات خودروی جانبازان از زبان معاون وزیر صمت/ با پیگیری بنیاد شهید مصوبه هیات وزیران نیاز به اصلاح دارد

آخرین خبر از واردات خودروی جانبازان از زبان معاون وزیر صمت/ با پیگیری بنیاد شهید مصوبه هیات وزیران نیاز به اصلاح دارد

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پس از رایزنی های متعدد بنیاد شهید و امور ایثارگران با این سازمان و توافق در مورد اصلاحیه هیات وزیران، درخواست اصلاح این مصوبه در مورد واردات خودروی جانبازان به زودی ازسوی وزارت صمت ارائه خواهد شد و با این تغییرات، روند واردات خودروی جانبازان تسریع می شود.

مهدی ضیغمی در گفتگوی اختصاصی با حیات و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واردات خودرو برای جانبازان به کجا رسید و چرا تاکنون اجرایی نشده است؟ گفت: پس از توافقات با شرکت ها و بنیاد شهید، قرار بر درخواست اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان در هیات وزیران شد.

ارسال درخواست مصوبه هیات وزیران در روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: درصد سود و خدمات خودروهای وارداتی برای جانبازان در حال حاضر مقداری زیاد است که مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظار دارند که این درصد کاهش پیدا کند که از روش عادی امکان پذیر نیست و لازم است که مصوبه هیات وزیران تغییر یابد.

ضیغمی ادامه داد: در همین راستا، ما درخواست تغییر مصوبه را به وزارتخانه صمت دادیم و وزارتخانه ان شالله ظرف روزهای آینده، آن را به هیات وزیران تقدیم می کند و امیدواریم تغییرات جدید حاصل شود. این تغییرات باعث می شود که روند واردات خودروی جانبازان بسیار سهل و آسان شود.

واردات خودروی جانبازان مشروط به اصلاح مصوبه شد

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه قبل از اینکه درخواست تغییر مصوبه ارائه شود، چرا واردات خودرو برای جانبازان از مسیر پیشین عملیاتی نشد؟ گفت: در ابتدای امر توافقات با شرکت های واردکننده خودرو صورت گرفت؛ ولی در برخی موارد بنیاد شهید و امور ایثارگران نکاتی در مورد سودی که از شرکت های واردکننده گرفته می شود، داشت که به همین دلیل میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران توافق صورت نگرفت.

ضیغمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در بحث کاهش قیمت ها توافق میان این دو نهاد انجام شود و همچنین با اصلاح مصوبه واردات خودروی جانبازان توسط هیات وزیران، موضوع ظرف یک ماه آینده بتواند انجام شود و شاهد اصلاح مصوبه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    یکی از اصلاحیه ها باید ورداشتن عدم فروش به مدت ۵ سال باشد
  • جانباز IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    بحث ۵ سال عدم فروش رو هم باید اصلاح کنن و حذف بشه در ایین نامه مچکر
  • دلوار IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    ایشالا ۵ سال هم برداشته شود
  • محمد حسین نورمحمدی جانباز 70/ IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    خبر امیدوار کننده ای بود در کنار انتقاداتی که داشته ام ،از تلاش مسئولین بنیاد در جهت رفا ه حال جانبازان صمیمانه سپاسگزارم. بخاطر این امروز و فرداها حدود 4 سال است که پولم را جهت خرید نگه داشته ام که در اثر تورم بخش قابل توجهی از ارزش ان کاسته شده است .
  • یاوری IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    مهمترین اصلاحیه بحث ممنوعیت فروش به مدت ۵ سال هست که هم جناب میرزابیگی قولش رو دادن هم جناب فراهانی که ایشالا این بند در این نامه حذف شود و واردات هم بزارن عهده خود جانبازان ممنون
  • نباتی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 1
    با سلام ممنون از بابت این تفکر..منتهی اصل کاری اون بحث ۵ سال هست که باید لطف کنن ورش دارن
  • حسینی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    ایین نامه دوتا اصلاحیه میخواد اولی حذف عدم فروش به مدت ۵ سال دومی واردات به عهده خود جانبازان وقتی خودمون میتونیم خودرو وارد کنیم چرا باید الکی پولمون تو جیب شرکت ها بره؟؟ درضمن الان همه ما هم دختر دم بخت داریم هم پسر داریم که داماد کنیم پس بزارن اونجوری که خودمون صلاح میدانیم از امتیازمون استفاده کنیم ۵ سال رو حذف کنن ممنون