کد خبر 236506
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

ایمان عالمی در گفتگو با «حیات»:

انتقادها از تیم ملی مغرضانه است

انتقادها از تیم ملی مغرضانه است

کارشناس فوتبال عقیده دارد وضعیت تیم ملی آنقدرها هم که می‌گویند جای نگرانی ندارد.

ایمان عالمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ اظهار کرد: تیم هنگ کنگ در این بازی از پرس سنگین در ناحیه 2 و 3 استفاده کرد و سعی داشت با استفاده از این روش ما را از نزدیک شدن به دروه خودش دور نگه دارد و برای همین رسیدن به یک سوم دفاعی حریف در هر حمله انرژی زیادی از بازیکنان ما تلف می‌کرد. از طرفی روش ما برای انتقال بازی به کانال‌های کناری و کار روی توپ‌های بلند هم مشخص بود مقابل هنگ کنگ جواب نمی‌دهد و وقتی چند بار از این روش جواب نگرفتیم باید نوع جدیدی از حمله را طراحی می‌کردیم ولی برنامه‌ای برای این موضوع از قبل تدارک دیده نشده بود.

وی افزود: عدم انسجام در خط دفاعی هم مشکل دیگری بود که تیم ملی ما مدتی است با آن دست به گریبان است. نبود پورعلی‌گنجی یک ضربه به تیم ملی ما بود و نبود خلیل‌زاده هم مزید بر علت شد تا بار تدافعی تیم ما کاهش پیدا کند و از همین رو حتی مقابل تیمی مثل هنگ کنگ هم اجازه دادیم 4-5 موقعیت روی دروازه ما ایجاد شود و اگر مهاجم با تجربه‌ای در ترکیب این تیم حضور داشت ممکن بود یک یا دو گل دریافت کنیم که روی یکی از آنها واقعاً شانس آوردیم. این موضوع نگران کننده است و احتمال دارد در بازی‌های سنگین‌تر به خاطرش به سختی تنبیه شویم.

کارشناس فوتبال در مورد نگرانی و تردیدهایی که نسبت به عملکرد تیم ملی بابت این نتیجه شکل گرفته هم گفت: به نظر من آنقدرها هم که شلوغش کرده‌اند اوضاع خراب نیست و برخی از این کارشناسی‌ها با کمال احترام یا شتابزده و احساسی است و یا در نگاه بدبینانه‌تر، این نگاه مغرضانه به نظر می‌رسد. انتظار اینکه ما در هر بازی 3-4 گل به حریف بزنیم با عقل و منطق سازگار نیست و هیچکدام از تیم‌های مدعی دیگر هم چنین شرایطی ندارند که انتظارش را از خودمان داریم. شما نگاه کنید ژاپن به عراق باخت، کره جنوبی به سختی از شکست مقابل اردن گریخت و یا استرالیا به سختی از سد سوریه گذشت. بازی‌های دوم همیشه از بازی‌های اول سنگین‌تر است و هنگ کنگ هم در این بازی چیزی برای از دست دادن نداشت و می‌خواست آخرین تلاشش را برای ماندن در مسابقات به کار بگیرد و از طرفی ما هم بابت تساوی فلسطین و امارات کمی خیالمان راحت بود و بدون دغدغه بازی کردیم.

عالمی ادامه داد: نمی‌گویم تیم ملی بد بازی نکرد یا انتقادی به آن وارد نیست و خودم ابتدای صحبت‌هایم اشکالات را از دید خودم متذکر شدم ولی اینکه گفته شود عملکرد نا امید کننده‌ای داشتیم را اصلاً نمی‌پذیرم. امیدوارم با یک استراتژی خوب مقابل امارات عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و یک برتری خوب به دست بیاوریم و هم کمی افکار عمومی با تیم ملی همراه شود و هم روحیه بازیکنان برگردد و بتوانیم صعود مقتدرانه‌ای از این گروه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha