کد خبر 236401
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

سکوهای فروش دارو محلی برای عرضه داروهای قاچاق و سقط جنین + فیلم

سکوهای فروش دارو محلی برای عرضه داروهای قاچاق و سقط جنین + فیلم

رئیس انجمن داروسازان تهران اعلام کرد که برخی از سکوهای فروش دارو بدون هیچ مجوزی از وزارت بهداشت، وارد این حوزه شده و مسئول بسیاری از حوادث و آسیب‌ها هستند.

آرش محبوبی رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات اظهار کرد:  در سال‌های اخیر شاهد ورود نسنجیده و تصمیمات القایی بدون مشورت از کارشناسان در حوزه‌های تولید، توزیع و رساندن دارو به مردم هستیم.

وی بیان کرد: ما در حوزه بهداشت و درمان با جان مردم سر و کار داریم، بنابراین باید ملاحظات ایمنی برای حفظ سلامتی مردم داشته باشیم. 

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه در طرح‌های پیش رو پیش‌بینی لازم برای ایجاد بانک اطلاعاتی مردم در حوزه دارو و سلامت دیده نشده و این موضوع در زمینه کمبود دارویی تاثیر خواهد داشت، تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که برخی افراد با القای تجویز دارو، مکمل را در سکوهای خود عرضه کنند و عملا سبب بروز آسیب جدی بر سلامت مردم خواهند شد.

وی ادامه داد: عرضه دارو آن هم با عوارض مختلف برای همه آحاد مردم بدون استحقاق سنجی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. رقابتی شدن عرضه کالاهای سلامت و به خصوص دارو سبب بازی با جان مردم و بیماران خواهد شد. 

محبوبی خاطرنشان کرد: باید نظرات کارشناسان حوزه دارویی گرفته و سپس در یک بازه محدودی به صورت پایلوت اجرا شده تا نواقص فروش دارو به‌صورت آنلاین و در بستر پلتفرم ها مشخص و برطرف شود. در حوزه فروش دارو باید مسئولیت توزیع و رساندن دارو به دست مردم مشخص شود وگرنه با شرایط کنونی، فروش دارو باعث عوارض شدید دارویی، کمبود دارو و سقط جنین‌های مکرر خواهد شد. 

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر برخی از سکوهای فروش دارو بدون هیچ مجوزی از وزارت بهداشت وارد این حوزه شده‌اند و مسئول بسیاری از حوادث و آسیب‌ها هستند.

رئیس انجمن داروسازان تهران همچنین گفت: اکنون شاهد توزیع داروهای قاچاق،سقط جنین و فروش دارو خارج از چهارچوب قیمتگذاری و وزارت بهداشت هستیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha