کد خبر 235912
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

حیات از انتقام سخت سپاه گزارش می دهد؛

جزئیات حمله موشکی سپاه به مقر تروریست های موساد و داعش

جزئیات حمله موشکی سپاه به مقر تروریست های موساد و داعش

چندین فروند از موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه با پرواز از فراز ایران همزمان تروریست‌های موساد و داعش را در اربیل و ادلب منهدم کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

سپاه بامداد امروز در بیانیه شماره ۳ خود درباره جزئیات این حمله توضیح داده بود مقری که در اربیل هدف قرار گرفته، یک مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و بخصوص علیه ایران بوده است.

سپاه همچنین اعلام کرد این حمله «در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت» انجام شده است.

در بخش پایانی این بیانیه همچنین اشاره شد: «عملیات‌های تهاجمی سپاه تا گرفتن انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان ادامه خواهد یافت».

عملیات دیشب، هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر است. ویژگی‌ بارز این عملیات در آن است که برای نخستین مرتبه سپاه دو موقعیت مختلف را در دو جغرافیای متفاوت مورد حمله موشکی قرار داده است.

بنا بر اعلام این شبکه خبری تأسیسات مورد هدف، متعلق به اسرائیل در عراق است و حملات منجر شد تا صدای آژیر خطر در کنسول‌گری آمریکا در اربیل به صدا درآید. 

الجزیره نیز ضمن تائید این خبر و تأکید بر حمله هواپیماهای بدون سرنشین، اعلام کرد که علاوه بر فرودگاه اربیل، پایگاه هوایی حریر نیز مورد اصابت موشک و پهپاد قرار گرفته است.

 شبکه «ای‌بی‌سی» بامداد در این زمینه گزارش داد که حملات موشکی به قدری شدید بود که عبور و مرور هوایی در آسمان أربیل به‌طور کامل متوقف شد.

این شبکه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که هشت مکان در نزدیکی کنسول‌گری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.

با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که هیچ یک از تأسیسات و مراکز آمریکایی در اربیل عراق هدف حملات موشکی قرار نگرفته و خسارتی به آن‌ها وارد نشده است.

در این رابطه سردار حاجی زاده در تماس تلفنی با فرمانده کل سپاه  جزئیات این حمله را تشریح کرد و گفت: راس ساعت 12 ، 4 فروند خیبرشکن از جنوب استان خوزستان به مقصد ادلب و به مقر تروریست ها با موفقیت شلیک شد.

4 فروند از کرمانشاه و 7 فروند از آذربایجان شرقی به مقر صهیونیستی ها شلیک شد و 9 شلیک نیز به مقر داعش انجام شد.

مقر موساد در اربیل، یک ویلای پوششی بوده و ۱۵ کیلومتر نیز خارج از شهر ساخته شده و منطقه مسکونی در اطرافش نبوده است. این مقر، از نظر ساخت، سومین مقر مستحکم موساد در منطقه بوده است که از ۲ لایه بتن ساخته شده و دارای رادار و دستگاه‌های شنود بوده است.

در حمله به مقر موساد، ۴ نفر از مسئولین ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به درک واصل شدند. در حمله موشکی ایران به تروریست‌ها در ادلب سوریه نیز چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش در این حمله پیشرو دیزایی عامل موساد در اربیل به هلاکت رسید ، او مسئولیت صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل را به عهده داشت که در حملات امشب سپاه کشته شد. این فرد صاحب گروه ساختمان‌سازی فالکون بود.این تاجر کُرد از نزدیک با موساد و رهبری کردستان در ارتباط بود.همچنین مالک مجموعه شرکت‌های امپایر بود که در حوزه تجارت نفت فعال بود. این مجموعه در سال ۲۰۰۳ و پس از حوادث عراق تأسیس شد و به تولید نفت مشغول بود. گفته می‌شود، گروه SB Falcon، یک ارتش خصوصی کوچک نیز داشت که پرسنل نظامی سابق ایالات متحده را استخدام می‌کرد.

یکی دیگر از افرادی که در این حمله کشته شد کرم میخائیل، متولد سال ۱۹۸۱ و مالک شرکت الریان بود که در حوزه واردات لوازم برقی به عراق فعالیت داشت.کرم میخائیل نمایندگی سامسونگ در عراق در اختیار داشته و در دبی مشغول امور ساخت‌وساز مسکن بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha