کد خبر 235889
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

نقش «پیشرو دیزایی» در منطقه چه بود؟

کشته شدن عامل موساد، در حمله موشکی سپاه به شمال عراق + فیلم

کشته شدن عامل موساد، در حمله موشکی سپاه به شمال عراق + فیلم

منابع خبری اطلاعاتی درمورد «پیشرو دیزایی» که در حملات نیمه شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در شمال عراق کشته شد، منتشر کردند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، خبرگزاری المطلع عراق، برخی رسانه‌های کردی اعلام کردند که پیشرو دیزایی، تاجر بزرگ کُرد، از پشتیبانان مهم گروهک‌های تروریستی و سرمایه‌داران بزرگ در کردستان عراق که ارتباطات ویژه‌ای با اسراییل داشت، در حملات موشکی امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شده و پسرش نیز زخمی شده است.

در این گزارش آمده است که دیزایی، رئیس (مدیرعامل) شرکت حفاظت و امنیت «فالکون» و توسعه دهنده شرکت Empire World بوده و او در واقع پوشش موساد و مسئول محافظت از (عناصر) آن‌ها در اربیل و همچنین مسئول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است. همچنین بخش مهمی از صادرات نفت به رژیم صهیونیستی از اقلیم کردستان نیز غالباً به واسطه او صورت می‌گرفت.

به نوشته المطلع، منابع خبری اعلام کردند که مقر رسمی شرکت فالکون در مصر است و این شرکت، شریک شرکت‌های دیگر برای مشخص کردن اهداف و محل ها از طریق شماره‌های خودرو و فناوری‌های دیگر را است.

برپایه این گزارش، یکی دیگر از مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت «EIA» است که یک آژانس اصلی وابسته به سیستم آمار فدرال آمریکا به شمار می رود و مسئول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است.

این شرکت، شریک اساسی شرکت فالکون است که رئیس آن در حمله موشکی به مقر موساد در اربیل کشته شد.

پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه شب گذشته خبر داد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه شمارۀ ۳ خود اعلام کرد که مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده و منهدم کرده است.

جزئیاتی از حملات موشکی سپاه به مقر سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

مقر موساد در اربیل، یک ویلای پوششی بوده و ۱۵ کیلومتر نیز خارج از شهر ساخته شده و منطقه مسکونی در اطرافش نبوده است. این مقر، از نظر ساخت، سومین مقر مستحکم موساد در منطقه بوده است که از ۲ لایه بتن ساخته شده و دارای رادار و دستگاه‌های شنود بوده است.

در حمله به مقر موساد، ۴ نفر از مسئولین ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیدند.

در حمله موشکی ایران به تروریست‌ها در ادلب سوریه نیز چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha