کد خبر 235548
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به حیات:

صلاحیت برخی نامزدها با بررسی اعتراضات تایید شد

صلاحیت برخی نامزدها با بررسی اعتراضات تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که در همین مدت کوتاه آغاز بررسی اعتراضات نامزدها در شورای نگهبان، صلاحیت تعدادی از آن‌ها که قبلا احراز نشده بود تایید شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری صبح امروز شورای نگهبان در پاسخ به سوالات خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با شائبه‌های پیش آمده درمورد با نامزدهایی که در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها تایید و سپس در مراحل بعدی با رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت مواجه شده‌اند گفت: قانون برای احراز صلاحیت نامزدها سه مرحله را پیش‌بینی کرده است.

وی در ادامه افزود: مرحله اول مربوط هیأت‌های اجرایی است که ۱۵ روز فرصت بررسی برای ان‌ها در نظر گرفته شده. مرحله دوم مربوط به هیأت‌های نظارت با ۵۰ روز زمان بررسی و مرحله نهایی مربوط به بررسی‌های خود شورای نگهبان با ۳۰ روز زمان است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر استقلال عمل هیأت‌های اجرایی و هیات‌های نظارت از شورای نگهبان اضافه کرد: مبانی و شرایط مصرح در قانون برای بررسی صلاحیت‌ها یکی است اما این سه مرحله به‌صورت کاملا مستقل و مجزا با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون استعلامات، اسناد، کارشناسانی که در اختیار دارند به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازند.

وی با ارائه توضیحاتی درباره روند بررسی صلاحیت نامزدها در این سه مرحله مستقل اظهار کرد: به نظر من قانون به این دلیل این سه مرحله را از یکدیگر جدا کرده که دقت و بیشتری در بررسی صلاحیت‌ها به کار گرفته شود. البته این روند چیز جدیدی هم نیست و از ابتدای انقلاب همینطور بوده و با اصلاح قانون انتخابات فقط زمانبندی‌های این سه مرحله افزایش پیدا کرد.

نظیف با اشاره به اینکه مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان به تازگی آغاز شده گفت: معمولا رویه شورای نگهبان اینگونه بوده که در مرحله پایانی تعدادی از عدم تایید و عدم احراز شده‌ها را به وضعیت تایید تبدیل می‌کند که در این دوره هم همین اتفاق افتاده و در همین مدت کوتاه با بررسی اعتراضات نامزدها، صلاحیت تعدادی از آن‌ها که قبلا احراز نشده بود تایید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha