کد خبر 235078
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

رئیس مجلس ملی الجزایر در تهران:

رژیم صهیونیستی مجدانه قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد

رژیم صهیونیستی مجدانه قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد

رئیس مجلس ملی الجزایر با اشاره به محرومیت فلسطینی‌ها از امکانات اولیه‌ای همچون سوخت و آب و برق و گفت: این نه‌تنها یک جنگ علیه فلسطینیان، بلکه جنگی تمام عیار علیه انسانیت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس ملی الجزایر و رئیس دوره‌ای PUIC، در ابتدای سخنان خود در آغاز  پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) ضمن تقدیر از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و دیگر حاضران برای برگزاری این نشست، یاد و خاطره شهدای مظلوم ملت فلسطین در سه‌ماه گذشته را گرامی داشت. 

بوغالی با اشاره به بیش از ۲۳هزار شهید و ۵۰هزار مجروحی فلسطینی طی سه ماه اخیر گفت: رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت علیه فلسطینیان ادامه می‌دهد و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند.

وی با اشاره به محرومیت فلسطینی‌ها از امکانات اولیه‌ای همچون سوخت و آب و برق و گفت: این نه‌تنها یک جنگ علیه فلسطینیان، بلکه جنگی تمام عیار علیه انسانیت است.
بوغالی افزود: رژیم صهیونیستی در این جنگ به هیچ اصل انسان‌دوستانه‌ای احترام نگذاشته و قوانین بین‌المللی را مجدانه زیر پا می‌گذارد.

رئیس مجلس ملی الجزایر در ادامه افزود: ما در این نشست اولا توقف فوری و دائمی جنگ در غزه ، دوما پایبندی سازمان‌های بین‌المللی به آرمان فلسطین و تسریع روند تاسیس دولت فلسطینی در قدس، سوما اجازه ورود سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه، چهارما محکومیت قاطع کوچاندن اجباری مردم فلسطین از غزه، را خواستاریم.
وی ادامه همچنین بر مواردی همچون، لزوم پذیرش حاکمیت فلسطینی بر تمام سرزمین‌های اشغالی، لزوم هم‌افزایی جهت رفع سانسور رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و آماده‌سازی افکار عمومی برای افشای جنایات این رژیم در غزه تاکید کرد و از همه آزادی‌خواهان جهان  خواست که شرایط را برای محاکمه صهیونیست‌های جنایتکار در دادگاه‌های عالی بین‌المللی فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha