کد خبر 235064
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

رئیس مجلس مطرح کرد:

«عادی‌سازی روابط» برای صهیونیست‌ها صرفا ابزار تجاوز بیشتر است

«عادی‌سازی روابط» برای صهیونیست‌ها صرفا ابزار تجاوز بیشتر است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطینِ اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: طوفان‌الاقصی اقدام خودجوش و طبیعی ملت فلسطین در جهت احقاق حقوق حقه شان بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطینِ اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)، صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، نمایندگان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، و سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای عضو این سازمان در هتل آزادی تهران برگزار شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، و تشکر از اقدامات رئیس مجلس الجزایر (رئیس دوره‌ای PUIC) جهت برگزاری این نشست گفت: آنچه امروز در نوار غزه در جریان است مایه نگرانی همه بشریت است و  هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در قبال جنایات در حال وقوع توسط رژیم صهیونیستی و آثار آن بر صلح و امنیت بین‌المللی بی‌اعتنا باشد.

وی افزود: موضوع فلسطین و تحقیر ساکنان غزه، صرفا مسئله ای بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی نیست. بلکه این جنایات دردناک درواقع اهانت به کل بشریت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از هفت دهه است که ملتی بزرگ در نتیجه مستقیم سیاست‌های استکباری غرب از ابتدایی ترین حقوق خود محروم شده و رژیم  صهیونیستی با حمایت تمام و کمال ایالات متحده، و منظومه سیاسی غرب، هرروز به جنایت علیه بشریت دست می‌یازد و از هرگونه پاسخگویی و کیفر نیز مصون مانده است. 

محمدباقر قالیباف گفت: چنین وضعیتی یادآور زمانی است که استکبار جهانی حق حیات را صرفا متعلق به نژادهایی محدود می‌دانسته و هرگونه جنایتی را علیه دیگر نژادها و ملت‌ها روا می‌داشتند. این سیاست های رژیم صهیونیستی هم به همان اندازه استعماری و ظالمانه است.

وی ادامه داد: تردید نداشته باشید که هدف اصلی از تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه، اجرای پروژه استعماری «نیل تا فرات» است که تحقق  این هدف نامبارک مرزهای ملی کنونی در غرب آسیا را به طور گستره تهدید می‌کند.

قالیباف با اشاره به شقاوت صهیونیست‌ها در ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان گفت: و روحانیون رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که هر فلسطینی، اعم از نوزاد و پیر و جوان و... دشمن اسرائیل هستند و باید نابود شوند. بر همگان آشکار است که چنین نگاهی به راحتی می‌تواند آبشخور اصلی ارتکاب چنین جنایات سهمگینی  باشد.

وی با اشاره به روند عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر گفت: رژیم صهیونیستی برقراری رابطه با کشورهای منطقه را صرفا به مثابه ابزاری برای تضعیف آن‌ها و غصب بیشتر سرزمین‌های فلسطینی می‌داند و نتیجه چنین طرح هایی، چیزی جز ایجاد تفرقه در صف کشورهای حامی آرمان فلسطین نیست.

قالیباف ادامه داد: تاسیس این رژیم با ترور، نسل کشی و تجاوز صورت گرفته و ادامه آن نیز قطعا مستوجب ادامه همین روند است. تهدید به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و حتی سلاح اتمی علیه مردم فلسطین، کوچاندن اجباری نردم غزه، شهرکسازی‌های بی‌رویه و ناقض توافقات و قطعنامه‌های سازمان ملل و... همگی نشان دهنده این واقعیت هستند که از چنین رژیمی انتظار داشتنِ رفتار مسئولانه توهمی بیش نخواهد بود.

قالیباف با ابراز تاسف از بی‌عملی جامعه بین‌المللی برای توقف این جنایات گفت: امروز هیچ چشم انداز جدی‌ای برای توقف خون‌ریزی توسط رژیم صهیونیست‌ها وجود ندارد. چراکه این رژیم اساس وجود خود را بر حفظ تنش در منطقه نهاده است.

وی ادامه داد: واقعیت تلخ دوران ما ناکارآمدی سازمان ملل متحد و بی‌عملی شورای امنیت در جلوگیری از این کشتار و خون ریزی است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت مطلوب برای رژیم در فلسطین، ادامه این وضعیت بلاتکلیف فعلی در تاسیس یک دولت فلسطینی و ممانعت از وحدت گروه‌های فلسطینی و ادامه تحریم بر سرزمین‌های فلسطینی با هدف توسعه نیافتگی آنان برای غصب کامل این سرزمین‌هاست.

وی افزود: باور ما بر این است که هرگونه اقدام برای حل منازعه فلسطین باید با توجه واقعیت‌های پیش گفته انجام گیرد. ملت فلسطین دارای حق استقلال است و در زمینه تعیین سرنوشت سرزمین خود نیاز به اجازه هیچ قدرت دیگری ندارد.

وی با تاکید بر بی‌پایه و اساس بودن تبلیغات ضد مقاومت رژیم صهیونیستی علیه مقامت فلسطین گفت: هیچ یک از ما نباید این واقعیت مسلم را که عملیات طوفان‌الاقصی اقدام خودجوش و طبیعی ملت فلسطین در جهت احقاق حقوق حقه شان بود را نادیده بگیریم.

قالیباف تاکید کرد: تجربه تاریخی بشر این است که صلح، تنها از مسیر توجه به عدالت و مجازات ظالمان می‌گذرد. جمهوری اسلامی به عنوان حامی همیشگی و صادق آرمان فلسطین و کنشگری صلح طلب ضمن تاکید بر آرمان همیشگی خود بر حق فلسطین، تاکید می‌کند که حامیان این رژیم باید هرچه سریع‌تر اقداماتی برای توقف این جنایت و مجازات جنایت‌کاران ملحوظ دارند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم این نشست به اتخاذ موضعی واحد و برداشتن گام‌های عملی، اثر بخش و هماهنگ و از جمله تحریم این رژیم متجاوز، تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت رسیدگی به جنایات سه ماهه اخیر، تعبیه یک ساز و کار حقوقی به منظور مستندسازی از جنایات صهیونیست‌ها برای استفاده در دادگاه‌های عالی بین‌المللی دادگاهای عالی بین‌المللی، وادار سازی رژیم صهیونیستی به پذیرش فوری آتش‌بس دائمی، ورود کمک‌های بشر دوستانه و منصرف ساختن این رژیم از تکرار ادعاهای خطرناکی همچون سیاست کوچاندن اجباری فلسطینیان منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha