کد خبر 234725
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت؛

تاکید سردار باقری بر تمرکز تولیدات فرهنگی‌ در حوزه دفاع مقدس مبنی بر کیفیت

تاکید سردار باقری بر تمرکز تولیدات فرهنگی‌ در حوزه دفاع مقدس مبنی بر کیفیت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تمرکز و تاکید ما بر تولیدات فرهنگی‌مان در حوزه دفاع مقدس باید بیشتر بر کیفیت آثار باشد تا کمیت.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، صبح امروز همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جانشین رئیس، معاون هماهنگ‌کننده و جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران این بنیاد در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار باقری صبح امروز پس از بازدید از نمایشگاه آثار دفاع مقدس، با حضور در یک نشست خبری، به تشریح برنامه‌ها و خط مشی‌های نیروهای مسلح کشور در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی به منظور حفظ مخاطبان نسل جوان گفت: در حوزه آموزش باید عمده توجه ما بر استاد و معلم و متن و محتوا باشد. با توجه تحولی که نظام آموزشی کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت تدوین واحدهای درسی مربوط به دفاع مقدس پذیرفته، تاکید ما در این روند باید بر افزایش کیفیت این مباحث باشد.

وی افزود: درباره تقویت استاد و معلم هم باید برنامه ریزی اساسی داشته باشیم و از سابقه، توانمدی‌ها و تعهد استادان و آموزگاران این درس‌ها اطلاع دقیق داشته باشم.

سردار باقری اظهار داشت: تمرکز و تاکید ما بر تولیدات فرهنگی‌مان در حوزه دفاع مقدس باید بیشتر بر کیفیت آثار باشد تا کمیت. کیفیت برتری فوق‌العاده‌ای بر کمیت دارد. مطالبه فرمانده معظم کل‌قوا در این زمینه افزایش سطح کیفی تولیدات است و ما هیچ اصراری بر افزایش کمی آثار بدون ارتقا کیفیت نداریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اقدامات جهادی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدم گفت: یکی از شاخص‌های موفقیت شما این است که بتوانید مشارکت مردم، مدیران و نخبگان جامعه منطقه خودتان را در توسعه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت به صورت فعالان به کار بگیرید.

باقری با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای جذب نسل جوان به فرهنگ مقاومت گفت: قطعا جذب جوانان و نوجوانان از همه اقشار، می‌تواند با استفاده از این فناوری‌های جدید توسعه پیدا کند.

وی افزود: اینکه چه مقدار از جامعه جوانان و نوجوانان مخاطب ثابت تولیدات فرهنگی ما هستند باید به عنوان یک شاخص مورد توجه قرار بگیرد و باید درباره کاهش این مخاطبان حتما آسیب‌شناسی صورت گیرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور با اشاره به تقارن برنامه‌های راهیان‌نور امسال با ایام ماه مبارک رمضان و و ایام عید گفت: در این زمینه اولا باید با توجه به این تقارن برنامه‌ریزی‌ها زودتر آغاز شوند و ثانیا باید بر حفظ ارتباطمان با حاضران در این سفرها توجهی بیش از پیش داشته باشیم.

سردار باقری در پایان با تشکر از سردار کارگر و مقامات مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: من در مجموع روند کلی بنیاد را رو به رشد می‌بینم و توفیقات روزافزون الهی را برای خدمتگزاران شریف به مردم در این حوزه از خداوند متعال خواستارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha