کد خبر 234657
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

شاخص ۱/۸۴ پوسیدگی دندان‌ها در کودکان زیر 12 سال/ وضعیت پوسیدگی دندان نسبت به نرم دنیا بالا نیست

شاخص ۱/۸۴ پوسیدگی دندان‌ها در کودکان زیر 12 سال/ وضعیت پوسیدگی دندان نسبت به نرم دنیا بالا نیست

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه آموزش بهداشت و دندان امضا شده است.

زهرا سیدمعلمی مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات،  اظهار کرد: بر اساس آخرین پیمایش انجام گرفته شده شاخص پوسیدگی دندان ها ۱/۸۴ است و به‌طور متوسط هر کودک ۱۲ سال ایرانی نزدیک به دو دندان دائمی پوسیده دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های بیشتر در بین کودکان است و سعی کرده تا شاخص ۱/۸۴ پوسیدگی دندان‌های کودکان ۱۲ سال را کاهش پیدا کند، تاکید کرد: تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امضا کرده که بر اساس آن، آموزش بهداشت و دندان و اصول خود مراقبتی توسط سفیران دانش آموزی، اولیای مدارس است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: استفاده از وارنیش فلوراید تراپی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری خواهد کرد. دانش آموزان دارای دندان پوسیده به مراکز جامع سلامت ارجاع داده می شود و هر مرکز جامع سلامت تعدادی مدارس را تحت پوشش خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه کاهش پرداختی از جیب مردم در خدمات درمانی دندان پزشکی یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: الان ۳۴۰۰ واحد مرکز جامع سلامت دارای مرکز دندان پزشکی در ایران داریم. در روستاها خدمات دندان پزشکی رایگان و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این خدمات را با تخفیف دریافت خواهند کرد.

سیدمعلمی همچنین گفت: وضعیت پوسیدگی دندان در کودکان به ویژه در سنین ۱۲ سال، کشورمان نسبت به دنیا بالا نیست اما برنامه‌ریزی کرده تا این میزان پوسیدگی را ایران کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha