کد خبر 234622
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

دستور وزیر بهداشت برای پرداخت مطالبات کادر درمان/ انجام ۱۱۰ عمل جراحی در چهار ساعت اول حادثه تروریستی

دستور وزیر بهداشت برای پرداخت مطالبات کادر درمان/ انجام ۱۱۰ عمل جراحی در چهار ساعت اول حادثه تروریستی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر از مصدومان در بخش ICU هستند و متأسفانه ۱۰ نفر آنان بدحال است که امیدواریم هرچه سریعتر شفا پیدا کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متأسفانه در کرمان که حادثه تروریستی رخ داد، بلافاصله اورژانس و نیروهای امدادی مجروحان را منتقل کردند و از ساعت ۱۶ درمان این مجروحان آغاز شد؛ اکثر مجروحان به سه بیمارستان اصلی کرمان منتقل شدند که در کل ۱۲ بیمارستان کرمان مجروحان را پذیرش کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا ساعت ۲۰:۳۰ که بنده به کرمان رسیدم در همان مدت چهار ساعت ۱۱۰ عمل جراحی بر روی مجروحان انجام شد؛ البته تا فردای همان روز عمل‌های جراحی ادامه داشت؛ آمار مصدومان به دلیل ترخیص مصدومان در حال تغییر است ولی در حال حاضر ۳۰ نفر در بخش ICU هستند و متأسفانه ۱۰ نفر آنان بدحال است که امیدواریم هرچه سریعتر شفا پیدا کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه آن‌ بازخوردی که این حادثه دریافت کردیم آمادگی بالای نیروهای امدادی و پزشکی برای رسیدگی به مجروحان و مصدومان بود، ادامه داد: وقتی این حادثه رخ داد بسیاری از پزشکان، پرستاری و متخصصان کشور اعلام آمادگی کردند که در کرمان حضور یابند.

وی دیگر پروژه اشاره کرد و افزود: دومین پروژه‌ای که بنده از افتتاح آن خودداری کردم این بود، پروژه خوابگاه دانشجویی بود که آماده نبود و باید طی چند ماه آینده تجهیزات آن تکمیل شود تا افتتاح کنیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه هدف ما این است که به طور واقعی پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم، عنوان کرد: شرطی که بین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته‌ایم این است که پروژه‌های افتتاحی حتماً باید بعد از افتتاح وارد مدار شود و حتی قبل از افتتاح یک آزمایش هم بشود.

وی افزود: تا امروز ۳۶ میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند و این پویش رکورد تمام پویش‌های حوزه سلامت را قبل و بعد انقلاب را شکست. پیش‌بینی بنده این است که این پویش به مرز ۴۰ میلیون نفر هم برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، شرکت گسترده مردم در این پویش را نشانه اعتماد مردم به نظام سلامت دانست و تأکید کرد: از این تعداد شرکت کننده، ۸۰۰ هزار نفر فشار خون داشتند که خودشان از این بیماری مطلع نبودند. همینطور ۴۰۰ هزار نفر بیماری قند داشتند و بازهم خودشان از این بیماری اطلاعی نداشتند. این آمار به ما یک علامت خطری به ما اعلام می‌کند در شهرها و مکان‌های صنعتی مردم باید یک خودمراقبتی از خود داشته باشند و به فکر سلامتی خود باشند. کسانی که فشار خون دارند و خودشان مطلع نیستند و دارویی مصرف نمی‌کنند در معرض سکته‌های قلبی و مغزی هستند. این افراد در وهله نخست باید از بیماری خود مطلع باشند و سپس دارو مصرف کنند و از سوی دیگر نمک و چربی و خوراکی‌های مضر استفاده نکنند.

وی تشریح کرد: در این پویش ثابت شد که افرادی که سن بالایی خصوصاً سن بالای ۵۰ سال دارند باید مرتب مراقب خودشان باشند و فشار و قند خود را کنترل کنند. خوشبختانه این پویش ملی سلامت را رایگان اجرا کردیم و کسانی که دچار بیماری خاصی هستند به طور رایگان به پزشکان معرفی می‌شوند.

عین‌اللهی همچنین در خصوص خبر خوش به پرستاران، گفت: خبر خوش به پرستاران این است که به تمام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأکید کردیم که مطالبات پرستاران و کارکنان خود را به موقع پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha