کد خبر 239762
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

وزیر بهداشت اعلام کرد:

افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت  و درمان و آموزش پزشکی گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در دهه فجر افتتاح شد که در نظر داریم تا پایان دولت این آمار به ۴ هزار و ۴۰۰ مورد برسد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ بهرام عین‌اللهی، در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم که در مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی برپا شده با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت، رهبر معظم انقلاب بر پیشگیری از ابتلا به بیماری تاکید داشته‌اند و در همین راستا طرح سلامت خانواده  با بهره‌گیری از ظرفیت مراقبان سلامت و پزشکان اجرایی شد، اظهار کرد: استفاده از مراقبین سلامت در پویش ملی سلامت که در دو ماه قبل  اجرایی شده موجب شد تا  ۴۶ میلیون نفر در این پویش شرکت کنند و بیماری آنان به موقع تشخیص و روند درمان برای بیماران آغاز شود. 

وی افزود: نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در دهه فجر افتتاح  شد که در نظر داریم تا پایان دولت این آمار به ۴ هزار و ۴۰۰ مورد برسد.

عین‌اللهی تصریح کرد: به‌کارگیری نیروهای جدید بهورز، مراقبین بهداشت و پزشکان در راستای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به عموم مردم یکی دیگر از اقدامات مفید در حوزه سلامت عمومی است.

وزیر بهداشت  و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۳۰۰  دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع شده  که شامل انواع ام‌آرآی، شتاب‌دهنده، آنژیو گرافی قلب و... است، عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۶ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد که عمدتا مربوط به مناطق محروم کشور است.   

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۵۰ هزار تحت بستری  در کشور فعال است، گفت: در حوزه  تولید دارو نیز به خودکفایی ۹۹ درصدی رسیدیم که ۴۰ درصد این داروهای تولیدی به همت شرکت های دانش بنیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha