کد خبر 234572
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

«حیات» گزارش می دهد؛

چگونه وام ازدواج ۳۵۰ میلیونی بگیریم؟

چگونه وام ازدواج ۳۵۰ میلیونی بگیریم؟

وام ازدواج در حالی به ۳۵۰ میلیون تومان برای زوجین نوجوان و ۳۰۰ میلیون برای جوانان بالاتر از ۲۵ سال افزایش یافت که شرایط دریافت این وام نشان می دهد احتمالا صف دریافت این وام بلندتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بالاخره نمایندگان با افزایش وام ازدواج موافقت کردند و به این ترتیب، این وام به ۳۰۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون تومان رسید. 

چکش کاری وام ازدواج در مجلس

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد موافقت نمایندگان با افزایش مبلغ وام ازدواج گفت: اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج برای زوج و زوجه -جمعاً ۶۰۰ میلیون- و ۳۵۰ میلیون وام ازدواج برای زوج تا ۲۵ سال و زوجه تا ۲۳ سال -جمعاً ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود- موافقت کردند.  

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به تورم اخیر کشور و همچنین منابعی که دولت تعریف کرده، توانستیم افزایشی در وام ازدواج نسبت به سال قبل تصویب کنیم که جوانان عزیز ما بتوانند حداقل‌ها را در شروع زندگی مشترک تامین کنند.

متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی تا بهار سال آینده صبر کنند!

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ در حالی طبق روال سال‌های گذشته افزایش پیدا می‌کند که متقاضیان این وام باید دست‌کم تا بهار سال آینده منتظر بمانند زیرا چندوچون آن به‌ طور دقیق در اسفندماه مشخص و ابلاغ دستورالعمل نهایی به بهار سال بعد موکول می شود.

تجربه افزایش وام ازدواج به ۱۸۰ میلیون تومان در سال جاری نشان می دهد که میزان دقیق آن در جلسه علنی روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و دستورالعمل نهایی آن روز هفتم فروردین توسط بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد؛ اما بازهم تا میانه فروردین ماه خبری از اعطای وام ۱۸۰ میلیونی به زوج های جوان نبود. با این اوصاف متقاضی که تا قبل از نهایی‌ شدن ماجرای وام ازدواج ۱۴۰۳ به شعب بانک‌ها می‌رود و موفق به دریافت تسهیلات می‌شود، مشمول وام ازدواج ۱۴۰۲ خواهد بود و مثلا به‌جای تسهیلات ۳۰۰ میلیونی، ۱۸۰ میلیون دریافت می‌کند.

اقساط وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی چقدر است؟ 

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس از نفری ۱۸۰ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و رقم اقساط آن نسبت به امسال بالاتر رفت. بنابراین، اقساط آن از ماهی یک میلیون و ۶۳۶ هزار تومان در سال جاری به دو میلیون و ۷۲۷ هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

اقساط وام ازدواج برای عروس و دامادی که به شکل همزمان تسهیلات ۳۰۰ میلیونی را گرفتند، دوبرابر می‌شود و اگر متقاضی بتواند به‌لطف شرایط سنی به‌جای تسهیلات ۳۰۰ میلیونی، وام ۳۵۰ میلیونی دریافت کند، آنوقت رقم اقساط این تسهیلات به ماهی سه میلیون و ۱۸۱ هزار تومان می‌رسد.

اقساط وام ازدواج از طرف دیگر برای عروس و دامادی که به شکل همزمان واجد دریافت وام ۳۵۰ میلیونی هستند، به ماهی شش میلیون و ۳۶۲ هزار تومان تبدیل می‌شود.

اقساط وام ازدواج البته شامل ماه‌های استثنایی هم می‌شود. یعنی محاسبه اقساط وام ازدواج به شکلی است که متقاضی باید ماه‌های ابتدایی هر سال رقم کلان‌تری به‌عنوان اقساط به بابک برگرداند که در بخش بعدی آن را به شکل مفصل‌تری بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha