کد خبر 234562
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

پلمب مراکز غیرمجاز دندانپزشکی در تبریز

پلمب مراکز غیرمجاز دندانپزشکی در تبریز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پلمب دو مطب غیرمجاز دندانپزشکی یک دفتر کار مامایی ویک موسسه رادیولوژی و سونوگرافی که در شهر تبریز فعالیت می کردند خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ جواد احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته و در ادامه روند بازدیدهای نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای برخورد با مراکز غیر مجاز و مداخله در امور درمان چهار مرکز غیر مجاز در سطح شهر تبریز پلمب شد.

 وی ادامه داد: در هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بردرمان دانشگاه، همکاری دادستانی استان، پلیس اماکن استان  و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیرقانونی بودن فعالیت یک دفتر کار مامایی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها و اقدام غیرمجاز به سقط جنین، دو مطب دندانپزشکی غیرمجاز بدلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز، مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه  ارائه شد.

 احمدیان اظهار کرد: یک موسسه رادیولوژی و سونوگرافی نیز به دلیل اتمام زمان مجوزهای قانونی و عدم اقدام به تمدید پروانه با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی استان، اداره بازرسی دانشگاه و کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه پلمب شد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود:‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و  با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha