کد خبر 233093
۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد:

پلمب 34 مرکز غیرمجاز پزشکی

پلمب 34 مرکز غیرمجاز پزشکی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳۴ مرکز غیرمجاز و مداخله حوزه‌های مختلف پزشکی ۹ ماه گذشته از سال جاری  در استان خراسان جنوبی شناسایی و پلمب شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی‌اکبر اسماعیلی افزود: ۱۱ واحد غیرمجاز دندانپزشکی و دندانسازی در این مدت شناسایی و پلمب شد. 

وی گفت: با بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی، ۱۴ مرکز خدمات زیبایی که اقداماتی از قبیل لیزر موهای زائد، جوان‌سازی پوست با دستگاه و ماساژ درمانی را غیرمجاز و بدون داشتن مجوز قانونی انجام می‌دادند، شناسایی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در بازدید مشترک با نماینده پلیس اماکن این مرکز پلمب و پرونده مربوطه برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۹ مرکز مداخله در طب سنتی از ابتدای امسال افزود: طبق ماده سه قانون مقررات امور پزشکی و دارویی هرگونه فعالیت و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز، غیرقانونی است و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

اسماعیلی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات درمانی غیرمجاز، هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت افراد فاقد صلاحیت در درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha