کد خبر 234470
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد؛ 

آمادگی مرکز پژوهش‌های مجلس برای جذب نخبگان حوزه اقتصاد دیجیتال 

آمادگی مرکز پژوهش‌های مجلس برای جذب نخبگان حوزه اقتصاد دیجیتال 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تحول دیجیتال و هوش مصنوعی اهمیت ویژه‌ای دارد و مرکز پژوهش‌ها روی این موضوع متمرکز است و آمادگی داریم از فعالان و نخبگان حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی برای اجرای بهتر قوانین استفاده کنیم. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، بابک نگاهداری در دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال؛ بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی که امروز شنبه ۱۶ دی ماه در مرکز بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس ۱۳ گزارش تخصصی با موضوع هوش مصنوعی در ابعاد مختلف منتشر کرده است. اگر حکمرانی، دیجیتال شود کارایی خدمات افزایش، انطباق با مقررات ارتقاء و اعتماد مردم به دولت افزایش می‌یابد و بسیاری از چالش‌های حکمرانی حل می‌شود.

وی ادامه داد: همه جنبه‌های حکمرانی تحت تاثیر تحولات دیجیتال قرار دارد. این تحول دیجیتال شامل سیستم‌ها و مدل‌های کسب و کار و ساختار مدیریت زنجیره‌ها است و باید در این بخش‌ها اقدام کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تحول دیجیتال، بانک و بیمه به افزایش خدمات و امنیت مشتریان منجر می‌شود، هزینه‌های بانک و بیمه کاهش یافته و فرصت‌های این دو بخش بیشتر می‌شود.

وی افزود: در صنعت بیمه کمتر ورود فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی را داریم و در این عرصه شاهد کندی هستیم و محدودیت‌های نظارتی نیز در این بخش موثر بوده است.

هنوز اعتبارسنجی مشتریان در بیمه با استفاده از تحولات دیجیتال خیلی رخ نداده است. تحولات بلاکچین نیز از نگاه حکمرانی قابل توجه است و امیدوارم بتوانیم ارائه خدمات براساس قراردادهای هوشمند را در دستور کار قرار دهیم و این مهم در بانک و بیمه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha