کد خبر 234409
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

دبیر کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه خبر داد:

قوانین فعلی کشور مانع جدی در مسیر تحول دیجیتال است 

قوانین فعلی کشور مانع جدی در مسیر تحول دیجیتال است 

دبیر کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه گفت: قوانین فعلی کشور مانع جدی در مسیر دیجیتالی شدن تمام حوزه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، بهروز کرمی در دومین کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی که امروز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: سال گذشته ۱۴۴ مقاله به دبیرخانه انجمن واصل شد و امسال با رشد ۸۵ درصدی به ۲۷۰ مقاله رسید. 

وی ادامه داد: ۴ مقاله نیز از سایر کشورها دریافت شد.

دبیر کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه اضافه کرد: از میان این مقالات، ۵ مقاله چاپ شده در مجلات علمی و پژوهشی و ۹ مقاله در سایت کنفرانس و نمایه شده در سیویلیکا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بررسی مقالات در حوزه حکمرانی نشان می داد اکثر این مقالات از این نکته گلایه‌مند بودند که در حوزه نظری دچار فقر نظری هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه مفاهمه همه بر این است که آشنایی با تحول دیجیتال در سطح کشور وجود ندارد، ادامه داد: حتی مدیران نیز از دانش لازم در این حوزه برخوردار نیستند. ماحصل پژوهش‌ها توصیه بر این است که کشور ما نیاز به نقشه راه حکمرانی دیجیتال دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر در این بخش اندک است، گفت: در حوزه زیرساخت نیز زیرساخت های فعلی کشور پاسخگوی تحول دیجیتال نیست و نگرانی مقالات بر نکته است و آینده تحول دیجیتال چاره جویی جدی را طلب می‌کند.

دبیر کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه همچنین گفت: تعداد قابل توجهی از مقالات در بخش قانون گذاری بر این نکته اشاره داشتند که قوانین فعلی کشور به عنوان مانع برای تحول دیجیتال عمل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha