کد خبر 233331
۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

به گزارش حیات؛

شهید سید رضی موسوی را بیشتر بشناسیم

شهید سید رضی موسوی را بیشتر بشناسیم

شهید سید رضا موسوی از همرزمان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ سید رضا موسوی معروف به سیدرضی موسوی در سال ۱۳۴۲ بدنیا آمد. وی دیپلمات و سرتیپ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در زمان شهادت در ۴ دی ماه ۱۴۰۲ رسما به عنوان رایزن فرهنگی ایران در سوریه خدمت می‌کرد که در جریان حمله رژیم غاصب صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، به شهادت رسید.

بر اساس آنچه از سوی صداوسیما درباره‌ی جزییات نحوه‌ی شهارت سردار سیدرضی موسوی اعلام شده است، اسرائیل «ساعت ۱۶ به وقت تهران با شلیک ۳ موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد»

جمهوری اسلامی در منطقه سربازان گمنام زیادی دارد و شهید رضی موسوی از جمله این سربازان گمنام بوده است. این شهید از همرزمان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

سردار شهید سید رضی موسوی، اصالتا زنجانی بود و در دوران دفاع مقدس در بسیاری از عملیات‌ها در مقابل رژیم بعثی عراق ایستادگی کرد. سید رضی نبوی چاشمی پسرخاله شهید سردار سید رضی موسوی چاشمی است، که می‌گوید ۲۱ ماه در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از وطن نقش‌آفرینی کرد و پنج سال به اسارت رژیم بعثی درآمد.

پسرخاله شهید سردار سیدرضی موسوی نقل می‌کند که سردار شهید سلیمانی و سیدرضی موسوی دوستی بسیار نزدیکی با هم داشتند. ۲ یاری که در مسیر کمک به جبهه مقاومت دور از وطن بسیار از دل و جان مایه گذاشتند تا جان به معبود سپردند.

به‌گفته سفیر وقت ایران در سوریه، او در هنگام شهادت رایزن دوم سفارت بوده و با گذرنامه دیپلماتیک در سوریه حضور داشته‌است. حمله منجر به جان‌باختن او با شلیک سه موشک انجام‌شد. او پیش‌تر نیز از سوی اسرائیل هدف ترور قرار گرفته بود.

براساس اعلام رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت، این حمله تروریستی سومین تلاش رژیم صهیونیستی برای به شهادت رساندن سردار موسوی بود که یکی از این حملات در دو سال گذشته و تلاش اول در سالها قبل صورت گرفته بود.

صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تامین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

شهید سردار سید رضی موسوی را بیشتر بشناسیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha